2023, STATUL PARALEL, ISĂRESCU ȘI PENSIONARII MILITARI ! Episodul 2.
Episodul 2.
De ce propunerea legislativă referitoare la pierderea pensiilor de serviciu de către persoanele care au activat în Serviciul Român de Informații și Ministerul Afacerilor Interne, anterior anului 1990, nu s-a mai transformat în act normativ.
„Toți suntem egali, dar, unii sunt mai egali decât ceilalți”!
Zdrențe politice, magistrați mizerabili, directori corupți din instituțiile statului și chiar și guvernatorul B.N.R., colaboratori ai securității, în mod sigur nu vor admite ca propunerea legislativă să devină lege.
MUGUR ISĂRESCU.
Așa cum FANATIK scria, în România există, momentan, un număr impresionant de funcții care sunt ocupate de foști colaboratori ai Securității, dacă aceștia nu au fost demascați. Asta, în condițiile în care verificările suplimentare sunt imposibile.
Așadar, exceptând funcțiile de demnitate publică, România este plină de posturi publice ocupate de foști colaboratori ai Securității, care nu au fost demascați niciodată.
Curtea Constituțională și legile promovate în parlamentul Lor, că al României nu mai este, l-au salvat pe Mugur Isărescu. Dar tot turnător rămâne.
În 2021, Germina Nagâț, membră a Colegiului C.N.S.A.S., comenta cazul guvernatorului Băncii Naționale, Mugur Isărescu.
C.N.S.A.S. obținuse probe că Isărescu a semnat note informative la Securitate cu numele conspirativ ”Manole”, însă, în cele din urmă, instanța a decis că acesta nu a fost colaborator la Securitate.
Verificările efectuate de C.N.S.A.S. asupra statutului juridic al lui Mugur Isărescu, de colaborator al securității, au fost oprite de Curtea Constituțională. Finalitatea de necolaborator a domnului Isărescu este în contradicție cu realitatea pentru că așa a decis Curtea Constituțională.
Conform cadrului legal din 2009, creat în 2008 în mod special pentru Isărescu și pentru alți turnători de vaza la securitate (politicieni, magistrați etc.), verificările C.N.S.A.S. trebuiau să se limiteze la categoria „verificări la cerere”, astfel că datele obținute suplimentar de către această instituție cu privire la Guvernatorul B.N.R. nu au mai putut fi valorificate.
„Deci, am avut probele în bazele de date și nu am putut să facem notă de constatare și să o trimitem în instanță.
Deci, ne împiedică articolul 32 din lege. Era un articol care spunea că noile probe sau documente pot fi folosite doar în cazul verificărilor din oficiu”, a precizat Germina Nagâț.
Notă: Pentru a nu fi verificați în profunzime și în toate bazele de date ale C.N.S.A.S., Isărescu și acoliții au solicitat, din proprie inițiativă, documentul de necolaborare cu securitatea. În cazul în care nu ar fi făcut acest lucru, ei ar fi fost verificați din oficiu și s-ar fi descoperit adevărul.
Germină Nagâţ a explicat de ce Mugur Isărescu nu putea fi verificat.
„Dânsul era la cerere. Categorii „la cerere” sunt nominalizate de lege și, între altele, magistrații, ambasadorii, Guvernatorul Băncii, membrii Academiei, mulți, sunt doar la cerere.
Dacă cineva face cerere și dacă are și o verificare anterioară, ca în cazul domnului Isărescu, care avusese o adeverință, nu mai puteam să dăm publicității nimic din ce aveam în bazele de date găsite de colegi, cum v-am spus, prin metodele investigațiilor la liber.
În 2019 s-a corectat această prostie din lege, articolul 32, printr-o lege nouă, 161, care a dat drumul reverificărilor și pentru categoriile ”la cerere””, a menționat reprezentanta C.N.S.A.S.
Ea a declara că verificarea lui Mugur Isărescu a fost oprită de Curtea Constituțională.
„La sesizarea domnului Isărescu, după ce a ajuns în instanță, Curtea Constituțională a zis „Halt!”. Deci nu este conform legii adoptate de parlamentul plin de turnători și beizadele de comunisto-bolșevici (vezi, printre altele, cazul Bolojan).
„Și acum o să vă spun și motivul că poate lumea nu știe. Traseul Legii 161 a fost greșit în Parlament ( cu intenție pentru ei, zicem noi). Deci nu trebuia să fie Senatul camera decizională, ci Camera Deputaților. Și din acest motiv, care e strict procedural, a fost declarată neconstituțională, a adăugat Germină Nagâţ.
Întrebată dacă mai poate ajunge acest dosar în instanță, ea a răspuns:
„Nu știu. Dacă se corectează problema traseului legislativ, dacă, sunt mulți de dacă. Nu știu dacă va mai putea acest material probator să fie publicat vreodată. În orice caz, pe fond, nu am discutat niciodată în instanță, nu a ajuns pe evaluarea notelor informative date de domnul Isărescu”.
Germina Nagâţ a precizat că nici noul preşedinte al Curţii Constituţionale, Marian Enache, nu mai poate fi verificat de către C.N.S.A.S. din cauza deciziei luate în cazul lui Mugur Isărescu.
Marian Enache, șeful Curții Constituționale, figurează în arhivă cu dosar distrus.
„Da, este o situație foarte frecventă. Și, din păcate, noi, în acest moment, nu cred că putem să îl reverificăm. Nu putem să-l verificăm deloc. Deci, indiferent ce-am găși, indiferent ce ar fi în arhivă, nu mai poate fi folosit în momentul în care se află”.
C.N.S.A.S. a deschis, în iunie 2020, proces la Curtea de Apel Bucureşti, în care a cerut judecătorilor să constate calitatea de colaborator al Securităţii pentru guvernatorul B.N.R. Mugur Isărescu.
Verdict: Isărescu turnător.
C.N.S.A.S. a susținut că Isărescu a activat că informator în perioada 1979-1989 și a oferit informații fostei Securități, prin care sunt denunțate activități potrivnice regimului totalitar comunist, precum comentarii negative la adresa nivelului de trai din România. Instituția a mai susținut că informațiile furnizate de Mugur Isărescu au îngrădit drepturile și libertățile fundamentale ale omului.
După ce turnătorii Mugur Isărescu, Guvernatorul Băncii Naționale, Marian Enache, Președintele Curții Constituționale, și alți acoliți ai acestora, în special politicieni, și-au „aranjat” dosarele de informatori ai Securității, la data de 23 noiembrie 2021, cu majoritate de voturi, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că Legea nr.161/2019 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității este neconstituțională în ansamblul său.
Cu alte cuvinte, Mugur Isărescu, Marian Enache și alții au scăpat de dosarele de la Securitate cu ajutorul unei legi care le-a fost dedicată și care era ilegală.
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.