2025. Infractorii și paraziții României!
România este, în esență, o țară luată ostatică de o clică de indivizi care se folosesc de instituțiile statului pentru a-și satisface interesele personale.
În loc ca politicienii să reprezinte poporul, poporul este pus în slujba unei clase politice parazitare, hrănite din taxele și suferința oamenilor simpli. Iar cei care îndrăznesc să critice acest sistem sunt catalogați drept „populiști”, „extremiști” sau „analfabeți funcțional”.
Îmbogățirea politicienilor și a acoliților lor, în contrast cu dificultățile economice ale majorității populației, evidențiază nevoia urgentă de reforme structurale și de consolidare a statului de drept în România.
Din cauza lor, noi plătim taxe și impozite din munca noastră care depășesc 60% din veniturile realizate cu eforturi fizice și mintale inimaginabile.
Exemple de îmbogățiri scandaloase care reprezintă doar vârful icebergului, raportat la cât au furat ăștia în realitate.
1.Paul Stănescu, fost secretar general al Partidului Social Democrat, fost vicepremier și vicepreședinte al Partidului Social Democrat și unul dintre „baronii” de Olt și imperiul său latifundiar!
Paul Stănescu deține, potrivit presei locale și naționale, terenuri agricole întinse, afaceri cu fonduri europene și contracte preferențiale cu instituții publice. În timp ce zona sa de influență rămâne printre cele mai sărace din țară, averea sa a sporit cu milioane de euro.
Paul Stănescu este asociat cu o rețea de influență politică și economică în județul Olt. Familia sa deține terenuri agricole extinse și a fost implicată în diverse scandaluri, inclusiv legate de numiri politice și afaceri de familie. DeFapt.ro a documentat aceste aspecte, evidențiind modul în care influența politică a fost utilizată pentru acumularea de avere.
2.Florin Roman, vile, mașini și „viteză” în administrație!.
Fost ministru liberal, Florin Roman a fost implicat în scandaluri de plagiat și nereguli privind Curicullum său Vitae, dar și în acumulări inexplicabile de avere. În ciuda veniturilor declarate ca fiind modeste, acesta a reușit achiziții semnificative în imobiliare și în sectorul auto.
Florin Roman a inițiat un proiect de lege care acorda imunitate totală și beneficii financiare suplimentare șefilor Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.). Proiectul a fost criticat pentru favorizarea unei instituții deja controversate și pentru lipsa de transparență în procesul legislativ.
3.Rareș Bogdan, de la jurnalist la milionar de partid, un cameleon care joacă la două capete!
Un alt caz emblematic este cel al europarlamentarului Rareș Bogdan. Intrat în politică prin Partidul Național Liberal, după o carieră mediatică, a devenit rapid una dintre vocile cele mai agresive în spațiul public.
Rareș Bogdan a fost criticat pentru ascensiunea rapidă în politică și pentru acumularea de avere într-un timp scurt. Deși nu există acuzații directe de corupție, transformarea sa din jurnalist în politician influent a ridicat întrebări privind transparența și integritatea.
Potrivit mai multor investigații, familia acestuia a acumulat o avere considerabilă, inclusiv proprietăți în Cluj și București, în timp ce promovează un discurs populist și naționalist, în contradicție cu politica neomarxistă pe care o promovează la Bruxelles. Băiatul joacă la două capete.
4.Marcel Ciolacu, discreție, influență financiară în creștere și rețele de puter!.
Fostul premier și fostul muncitor necalificat din 1989, Marcel Ciolacu, este recunoscut pentru discreția sa, dar cercetările jurnalistice au scos la iveală contracte acordate preferențial firmelor din Buzău, controlate de apropiați.
Acesta a fost asociat cu rețele de influență și afaceri controversate. Conform unei investigații a Europei Libere, familiile Ciolacu și Grindeanu au fost implicate în afaceri comune, ridicând semne de întrebare privind conflictul de interese și utilizarea funcțiilor publice în scopuri personale.
Fără o carieră reală în mediul privat, averea sa și a familiei sale a crescut constant în ultimii ani.
5.Florin Cîțu și proiectele controversate!
Florin Cîțu, fost prim-ministru al României, a fost criticat pentru adoptarea unor proiecte precum Programul Național de Dezvoltare Locală 3 și Anghel Saligny prin ordonanțe de urgență.
Aceste proiecte, menite să dezvolte infrastructura locală, au fost acuzate de lipsă de transparență și de favorizarea clientelei politice.
De asemenea, în 2021, Direcția Națională Anticorupție a început urmărirea penală a lui Cîțu pentru abuz în serviciu și instigare la abuz în serviciu, fiind acuzat că a facilitat achiziții publice în valoare de peste 433 milioane lei în mod ilegal. Direcția Națională Anticorupție a anunțat că aceste fapte au avut consecințe deosebit de grave pentru bugetul de stat.
6.Costel Alexe și acuzațiile de corupție!
Costel Alexe, fost ministru al Mediului și președinte al Consiliului Județean Iași, a fost trimis în judecată pentru luare de mită și instigare la delapidare. În perioada în care ocupa funcția de ministru, a cerut și primit mită sub forma a 22 de tone de tablă și țevi în valoare de 100.000 de lei, în schimbul acordării de autorizații de mediu.
De asemenea, este acuzat de abuz în serviciu pentru numirea ilegală a unui consilier în funcția de director interimar al unei instituții culturale.
7.Darius Vâlcov, multiplele sale dosare penale, precum și și prescripțiile controversate!
Darius Vâlcov, fost ministru de Finanțe, a fost implicat în mai multe dosare penale pentru corupție. În 2012, în calitate de primar al Slatinei, a pretins de la mai multe firme 10% din valoarea lucrărilor atribuite de administrația sa.
În total, Vâlcov ar fi primit 4,3 milioane de lei și a fost condamnat, în primă instanță, la șase ani și șase luni de închisoare, pentru trafic de influență și spălare de bani. Cu toate acestea, faptele s-au prescris, iar Vâlcov a scăpat de condamnare, ceea ce a generat critici privind eficiența sistemului judiciar în combaterea corupției.
- Nicolae Bădălău, luare de mită și trafic de influență!
Nicolae Bădălău, fost senator al Partidului Social Democrat și vicepreședinte al Curții de Conturi, a fost condamnat definitiv, în aprilie 2024, la 4 ani de închisoare cu executare pentru trafic de influență și dare de mită.
Direcția Națională Anticorupție l-a acuzat că a cerut și primit bani pentru a influența atribuirea unor contracte publice, inclusiv lucrări de canalizare în comuna Bucșani (Giurgiu).
- Gabriel Oprea. Dosar „Gigină” și achitări controversate!
Generalul Gabriel Oprea, fost vicepremier și ministru de Interne, a fost judecat în dosarul morții polițistului Bogdan Gigină, care a căzut într-o groapă în timpul unui convoi oficial.
Deși, inițial, a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă, Oprea a fost achitat în 2023 de Înalta Curte, decizia stârnind revoltă publică. Alte dosare privind abuzuri în funcție au fost închise prin prescriere.
- Elena Udrea, condamnări definitive și fugă din țară.
Elena Udrea, fost ministru și lider al Partidului Democrat Liberal, a fost condamnată definitiv la 6 ani de închisoare în dosarul „Gala Bute” pentru luare de mită și abuz în serviciu.
A fugit în Bulgaria, dar a fost extrădată. Alte dosare sunt în curs, inclusiv cel legat de finanțarea campaniei lui Traian Băsescu din 2009.
- Sebastian Ghiță – Fugit din țară, anchete și protecție în Serbia
Perioadă: 2001–2016.
Sebastian Ghiță, fost deputat al Partidului Social Democrat și om de afaceri, are mai multe dosare penale, printre care cel privind fraudarea de fonduri europene și corupție în domeniul Tehnologiei Informației.
A fugit în Serbia în 2017, fiind dat în urmărire internațională. A obținut azil politic la Belgrad, iar România nu a reușit să îl extrădeze.
Fapte: Considerat unul dintre principalii sponsori ai Partidului Social Democrat și apropiat al premierului Victor Ponta, Ghiță a devenit rapid unul dintre cei mai influenți oameni de afaceri din zona Tehnologiei Informației, prin firme precum Asesoft și Teamnet.
A obținut zeci de contracte cu statul în domenii strategice: educație, justiție, sănătate și interne. Conform Direcției Naționale Anticorupție, unele contracte au fost trucate, iar sumele implicate depășeau 500 milioane de euro.
Consecințe: Ghiță a fugit din țară în 2016, fiind localizat în Serbia, dar extrădarea a fost tergiversată. Deși a fost inculpat în mai multe dosare, niciun verdict definitiv nu a fost pronunțat ani de zile.
Rețeaua Ghiță a exemplificat perfect simbioza dintre afaceristul de partid și statul vulnerabilizat, în care bani publici erau transformați în putere mediatică și protecție politică.
12.Călin Popescu Tăriceanu, acuzații „gârlă” și Neînceperea Urmăririi Penale.
Fostul premier și lider al Partidului Alianța Liberalilor și Democraților, Călin Popescu Tăriceanu, a fost acuzat de Direcția Națională Anticorupție pentru luare de mită în valoare de 800.000 de dolari, legată de atribuirea unui contract în domeniul Tehnologiei Informației.
Înalta Curte a respins cererea de urmărire penală, iar ulterior ancheta a fost clasată. Scandalul a fost amplu mediatizat, dar a rămas fără urmări juridice.
Cercul vicios al sărăciei și privilegiilor!
Aceste exemple nu sunt excepții, ci reflectă o regulă generalizată: dacă ești în cercul potrivit al unui partid, poți trăi regește pe spinarea celor care trudesc pentru salariul minim.
În antiteză, cei care produc plusvaloare, respectiv lucrători în industrie, agricultură, tehnologia informației sau profesori, toți aceștia sunt taxați excesiv, ignorați sau învinuiți pentru lipsurile bugetare.
Pensiile speciale, diurnele parlamentare, sumele forfetare nejustificate, angajările pe pile, rude și amante în administrație, toate sunt plătite din banii celor care muncesc.
În timp ce un medic primește 200 de lei spor, un parlamentar încasează 25.000 de lei net lunar, plus beneficii. În timp ce pensionarii cu 1.500 de lei pe lună nu își permit medicamente, foștii șefi de servicii se bucură de pensii de peste 20.000 de lei.
Instituțiile statului, paralele cu interesele cetățenilor!
Instituțiile statului nu mai servesc cetățeanul, ci doar interesele celor aflați vremelnic la putere. Controlul asupra Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Curții de Conturi, Parchetului și instanțelor este exercitat cu un singur scop: protejarea propriei rețele de putere.
Dosarele de corupție zac în sertare, iar când se mișcă ceva, o fac din rațiuni politice, nu din dorința de a face dreptate.
În tot acest timp, România s-a transformat într-un paradis al sinecurilor, în care meritul este sancționat, iar slugărnicia este răsplătită. Această dinamică generează o polarizare economică profundă și o înstrăinare accelerată a populației față de stat.
În timp ce politicienii și apropiații lor acumulau averi considerabile, majoritatea populației se confrunta cu dificultăți economice. Salariile mici, inflația și lipsa investițiilor în infrastructură și servicii publice au afectat negativ nivelul de trai al cetățenilor.
Mulți români au fost nevoiți să emigreze în căutarea unor condiții de viață mai bune, contribuind astfel la exodul forței de muncă și la depopularea unor regiuni.
Măsuri legislative și economice favorabile îmbogățirii!
Politicienii au adoptat adesea măsuri legislative care au favorizat îmbogățirea lor și a apropiaților. De exemplu, atribuirea contractelor publice fără licitații transparente, modificarea legislației fiscale în favoarea anumitor grupuri de interese și lipsa unor mecanisme eficiente de control și sancționare a corupției au contribuit la perpetuarea acestui fenomen.
Impactul corupției asupra economiei și societății!
Corupția endemică a avut un impact negativ asupra economiei românești, descurajând investițiile străine și afectând eficiența utilizării fondurilor publice. De asemenea, a erodat încrederea cetățenilor în instituțiile statului și a generat un sentiment de injustiție și frustrare în rândul populației.
Concluzie: Un stat capturat de corupție!
Aceste cazuri nu sunt simple derapaje, ci manifestări ale unui sistem de guvernare corupt și parazitar, în care instituțiile statului nu servesc cetățenii, ci rețelele de interese politice și economice.
Corupția endemică nu este o problemă de indivizi, ci de arhitectură instituțională defectuoasă și de impunitate susținută prin complicitate. România nu a avut parte de o „lustrație” reală, iar rețelele de îmbogățire și acaparare a statului funcționează nestingherit de peste trei decenii.
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
https://www.freepressunlimited.org/en/countries/romania
https://it.wikipedia.org/wiki/Governo_V%C4%83c%C4%83roiu
https://en.wikipedia.org/wiki/Radu_Maz%C4%83re
https://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Voiculescu
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_corruption_scandals_in_Romania
https://defapt.ro/eticheta/paul-stanescu
https://romania.europalibera.org/a/32462193.html
https://www.pna.ro/comunicat.xhtml?id=11353
https://romania.europalibera.org/a/oprea-achitat-definitiv/32521159.html
https://www.digi24.ro/eticheta/dosar-elena-udrea
https://romania.europalibera.org/a/32462193.html