Foto: Asa arata o natiune adevarata ! Fiecare individ este unic, dar scopul urmarit trebuie sa fie acelasi.
CUVANTUL CHEIE PENTRU NATIUNEA ROMANA SI CARE LIPSESTE DIN VOCABULARUL SI COMPORTAMENTUL NOSTRU: “UNITI”!
Kaufland cedează în Croatia şi micşorează preţurile în urma boicotului consumatorilor. Mai ceva ca muncitorii în faţa patronatelor, consumatorii din Croaţia s-au unit în boicot şi au prabuşit vânzările marilor retaileri cu 50%.
Consumatorii din Balcani boicotează supermarketurile pentru a protesta împotriva creşterii preţurilor. Campania a fost lansată, pentru prima dată, în Croaţia, dar a fost preluată, acum, şi de alte ţări balcanice, după ce a fost popularizată pe reţelele sociale, conform Euronews.
Boicotul are loc la o săptămână după ce consumatorii din Croaţia au stat departe de magazine, ca parte a unei iniţiative lansate de grupul croat pentru drepturile consumatorilor „Halo, inspektore” („Bună ziua, inspectore”).
Grupul croat pentru drepturile consumatorilor a postat pe pagina de Facebook mai multe fotografii ale supermarketurilor goale din ţară.
Grupul şi-a intensificat campania anunţând un boicot de o săptămână al lanţurilor de supermarketuri Eurospin, Lidl şi DM, făcând totodată apel la croaţi să evite toate celelalte forme de cheltuieli în ziua de vineri.
Mişcarea de protest s-a extins şi în alte ţări din Balcanii de Vest – cum ar fi Bosnia şi Herţegovina, Muntenegru şi Serbia.
Prim-ministrul Muntenegrului, Milojko Spajić, s-a alăturat acestei acţiuni, declarând că „în calitate de cetăţean, susţin o astfel de acţiune”, afirmatie facuta in cadrul unui interviu televizat acordat postului public de radiodifuziune al ţării.
În Croaţia, înainte de boicot, guvernul a adăugat încă 40 de produse la lista sa existentă de 30 de produse de bază cu preţuri plafonate, conform presei locale.
Printre aceste produse se numără anumite tipuri de brânzeturi, cafea şi produse de uz casnic esenţiale, cum ar fi săpunul.
„Scopul principal este de a proteja cele mai vulnerabile grupuri de cetăţeni”, a declarat ministrul croat al economiei, Ante Šušnjar, într-o declaraţie transmisă de postul public de televiziune HRT.
În Croaţia, vânzările supermarketurilor au scăzut cu 44% in ziua boicotului, vânzările totale scăzând cu 53%, potrivit unei declaraţii a autorităţilor fiscale croate.
Croaţia a fost afectată de inflaţie, care a atins o rată anuală de 4,5% în decembrie – cea mai ridicată din zona euro, unde media este de 2,4%.
Croaţia a introdus, pentru prima dată, plafonarea preţurilor în 2022, ca o modalitate de a combate creşterile de preţuri provocate de invazia Rusiei în Ucraina şi de pandemia COVID-19.
Grupurile de consumatori s-au plâns în repetate rânduri că preţurile au crescut constant de când Croaţia a adoptat euro ca monedă, în ianuarie 2023, scrie France24.
Salariul mediu net în Croaţia a fost de 1.366 de euro în noiembrie, conform cifrelor oficiale.
Lanţurile de supermarketuri croate au reacţionat, de asemenea, la mişcarea de protest, Kaufland Croaţia anunţând o reducere a preţurilor la peste 1 000 de produse începând cu 5 februarie.
Un alt lanţ de supermarketuri, Konzum, a declarat că intenţionează să injecteze 1 milion de euro în reducerea şi îngheţarea preţurilor la 250 de produse interne care nu sunt plafonate de guvern.
Va urma. Situatia din Romania.