Risc de colaps pentru planșeul din Piața Unirii, care se află într-o stare avansată de degradare. Joi, 19 septembrie, primarul Daniel Băluță, Raed Arafat și prefectul Capitalei au inspectat zona pentru a evalua situația. „Toate aceste semne ne arată că trebuie să intervenim fără întârziere”, a declarat primarul.
Daniel Băluță a explicat că în unele zone deteriorările au ajuns la un nivel critic, ceea ce face ca această structură să reprezinte un pericol major pentru locuitorii Bucureștiului. Construcția are aproape 100 de ani și este traversată zilnic de mii de pietoni și vehicule, ceea ce amplifică riscurile. „Este esențial să luăm măsuri acum, înainte să fie prea târziu”, a subliniat edilul, făcând referire la un incident similar petrecut la Galați.
Prefectul Capitalei a anunțat că va convoca Comitetul pentru Situații de Urgență pentru a se lua măsuri imediate.
Expertiza tehnică subliniază urgența începerii lucrărilor
În urma unei inspecții recente a planșeului podului de peste Dâmbovița, expertul tehnic Mihai Predescu a observat o agravare a degradărilor și a recomandat inițierea rapidă a lucrărilor de reabilitare, consolidare sau înlocuire. „Degradările sunt atât de avansate, încât există un risc real de colaps, fie parțial, fie total, în orice moment,” a avertizat acesta.
Conform expertului, cedarea unor grinzi sub trafic ar putea destabiliza complet placa de beton care susține circulația, cu efecte grave asupra siguranței. Mai mult, cedarea infrastructurii deja compromise poate provoca un colaps general al structurii.
Lucrările trebuie să înceapă cât mai curând posibil
Expertul a recomandat ca lucrările de reabilitare să înceapă de urgență, iar, dacă acest lucru nu este posibil imediat, să fie impuse limite stricte de greutate pentru vehiculele care trec peste pod, la maximum 10 tone, precum și o limitare a vitezei la 30 km/h.
Planurile pentru începerea lucrărilor
Primăria Sectorului 4 este gata să demareze lucrările de consolidare a planșeului din Piața Unirii, dar așteaptă încă aprobarea Primăriei Capitalei. Daniel Băluță a semnat un contract de finanțare în valoare de aproximativ 750 de milioane de lei la 19 august, iar lucrările sunt programate să înceapă cel târziu la 1 octombrie.
Proiectul presupune înlocuirea structurii actuale, grav afectate de trecerea timpului, cu una nouă și modernă, capabilă să susțină cerințele de trafic și să asigure o tranzitabilitate sigură pentru râul Dâmbovița. Lucrările vor include consolidarea pereților tunelului rutier și reconstrucția integrală a suprastructurii existente.