2025. „Magistrații, șantajul suprem împotriva statului român”.
INTRODUCERE.
Sistemul judiciar românesc: clanul privilegiilor și reacția isterică la Guvernul Bolojan.
Într-o țară în care educația e falimentară, sănătatea publică e la pământ și majoritatea angajaților privați trăiesc de pe o zi pe alta, există o categorie care n-a cunoscut criza: magistrații.
Judecători și procurori plătiți regește, cu salarii de 4-5 ori mai mari decât veniturile medii, cu pensii speciale care sfidează orice logică și cu un statut care, în fapt, îi plasează deasupra legii.
Iar acum, când Guvernul Bolojan face un pas timid spre reducerea unor sporuri absurde, sistemul judiciar reacționează nu cu argumente, ci cu șantaj.
Surse judiciare au dezvăluit o stratagemă de-a dreptul scandalosă: CSM (Consiliul Superior al Magistraturii) le cere tuturor „pensionabililor” din magistratură să depună cereri de pensionare – nu pentru a ieși efectiv din sistem, ci pentru a pune presiune pe Executiv.
Un șantaj mascat în birocrație. Un bluff instituțional, menit să provoace panică în Guvern și să oprească tăierea unor sporuri care, în realitate, nici n-ar fi trebuit să existe vreodată.
„Dacă ne atingeți privilegiile, vă lăsăm fără justiție”, strigă indirect tagma magistraților, uitând că misiunea lor e să apere legea, nu să o deturneze în favoarea propriilor buzunare.
Ce se întâmplă acum în sistemul judiciar nu e o revoltă. E o lovitură de stat soft, o amenințare colectivă venită dintr-o instituție care s-a rupt complet de realitate.
Când 1000 de judecători și procurori sunt gata să mimeze pensionarea pentru a-și păstra privilegiile, înseamnă că nu mai avem de-a face cu o putere a statului, ci cu un sindicat de interese personale.
CAPITOLUL I.
Pensionările fictive: cum șantajează CSM statul român.
Consiliul Superior al Magistraturii nu mai este de mult garantul independenței Justiției.
În realitate, este garantul privilegiilor. O instituție care funcționează ca un bastion închis, impenetrabil, care apără o castă tot mai deconectată de la realitatea socială.
Iar ultima strategie adoptată de CSM este demnă de manualele de manipulare: șantaj instituțional prin „pensionări fictive”.
Concret, toți magistrații care îndeplinesc condițiile de pensionare în 2025 sunt invitați să depună cereri de retragere din activitate.
Nu pentru a ieși din sistem, ci pentru a arăta Guvernului „consecințele” dacă se taie din sporuri. Cererile nu sunt înregistrate ca definitive, ci doar adunate la CSM și fluturate ca dovadă că „justiția e în pericol”.
E un bluff mizerabil. E ca și cum medicii ar anunța că pleacă toți, dar fără să demisioneze efectiv, doar ca să nu li se taie din sporurile de „condiții grele” pentru statul jos pe scaun.
Dar când acest joc e făcut de cei care judecă viețile, libertatea și averile cetățenilor, gravitatea crește exponențial.
Strategia este bine gândită: cererile de pensionare ar putea fi arătate la Ministerul Justiției, la Guvern, la Comisia Europeană.
„Uitați, dacă nu ne dați banii, sistemul colapsează!” Și e foarte posibil ca mulți politicieni să cedeze, de frică sau din complicitate.
Iar CSM nu e la prima ispravă. De ani de zile refuză orice discuție serioasă despre reforma pensiilor speciale, se opune oricărei încercări de evaluare externă a judecătorilor și reacționează violent la orice control democratic.
Justiția română s-a transformat în stat în stat – iar CSM e vârful acestei piramide toxice.
Adevărul este că în orice moment, un magistrat se poate retrage și deveni avocat, notar, consultant sau profesor. Dar nu o face. Pentru că nicio altă profesie nu le oferă aceleași salarii, aceleași pensii uriașe și aceeași impunitate absolută. Magistrații români nu apără justiția, apără privilegiile.
CAPITOLUL II.
Sporuri, diurne, vacanțe și aroganță: un stat în slujba Justiției, nu invers.
Spor de condiții vătămătoare? 2000 de lei. Diurnă de deplasare? 250 de lei pe zi. Concedii suplimentare pentru „muncă grea”? Încă 5-10 zile în plus pe lângă cele 30 deja existente.
Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile din fișa postului unui magistrat român. Și da, toate sunt plătite de tine, contribuabilul fraier.
La 1 iulie 2025, Guvernul Bolojan a adoptat o ordonanță de urgență care plafonează sporul pentru condiții periculoase la 300 de lei brut.
O sumă totuși decentă, având în vedere că magistrații lucrează în birouri de lux, cu aer condiționat și secretară la dispoziție, nu în mine de uraniu. Dar pentru sistemul judiciar, această plafonare a fost o declarație de război.
De ce? Pentru că, în mintea lor, magistrații nu sunt cetățeni. Ei sunt o „castă superioară”. Ei nu suportă ajustări bugetare, reforme, tăieri.
Ei doar primesc. Și, dacă nu primesc, urlă, se retrag în bloc și amenință cu colapsul Justiției.
În realitate, aceste sporuri și privilegii nu sunt decât o formă de corupție legalizată. Când un judecător de la Curtea de Apel încasează 40.000 de lei pe lună și apoi 25.000 pensie specială la 49 de ani, nu mai vorbim de dreptate. Vorbim de jaf cu diplomă.
Și, în ciuda acestor avantaje, performanțele sunt lamentabile:
– Procese care durează ani de zile.
– Sentințe contradictorii.
– Achitări în lanț pentru corupți.
– Condamnări la CEDO pentru abuzuri.
În ciuda acestor realități, membrii CSM și liderii de instanțe mint cu nerușinare. Alin Ene, membru al CSM, a scris senin pe Facebook că eliminarea pensiilor speciale ar produce „efecte nesemnificative” asupra bugetului.

O minciună crasă. În 2023, România a cheltuit peste 13 miliarde de lei pentru pensii de serviciu, din care peste 65% au fost pentru magistrați.
Pensiile speciale nu sunt „un drept”. Sunt o insultă la adresa tuturor românilor care muncesc zeci de ani și ies la pensie cu 2000 de lei.
Sunt o palmă peste obrazul soldaților, medicilor, profesorilor și muncitorilor care întrețin sistemul. Și sunt, mai ales, o formă de șantaj instituțional.
Iar privilegiile nu se opresc la bani. Magistrații nu răspund pentru abuzuri. Nu pot fi anchetați decât cu avizul CSM. Nu pot fi evaluați de nimeni din afara sistemului. Și, dacă greșesc, sunt „pensionați” cu salariul întreg.
Așa s-a ajuns ca un judecător care comite o eroare judiciară gravă să nu fie sancționat, ci răsplătit. Pentru că sistemul se autoreglează: procurorii anchetează doar ce li se permite, iar CSM îngroapă tot.

Să nu uităm: Inspecția Judiciară – „câinele de pază” al magistraturii – e formată tot din magistrați. Adică lupul e pus paznic la oi. Niciodată un sistem n-a fost mai autoreferențial și mai arogant decât cel judiciar din România.
Iar acum, când Guvernul îndrăznește să plafoneze un spor minor, răspunsul este o campanie de șantaj în toată regula. Pensionări simulate, isterie mediatică, manipulări grosolane.
România nu are o problemă de justiție. România are o problemă de putere discreționară. Și dacă această putere nu este redusă, va devora întreaga democrație.
CONCLUZII.
Magistrați fără rușine, cu pensii nesimțite și tupeu instituțional.
Nu, nu e o glumă. În 2025, în România, Justiția a devenit un sindicat de lux. CSM orchestrează șantaje, magistrații mimează pensionări, iar poporul plătește facturile.
În loc de judecători integri, avem funcționari privilegiați. În loc de procurori curajoși, avem șmecheri de lux cu robă.
Pensionările fictive nu sunt doar o formă de presiune. Sunt o declarație de dispreț față de restul societății.
„Noi suntem intangibili. Nu ne atingeți banii, altfel blocăm țara.” Cam asta e filosofia.
Acești oameni au uitat că lucrează în slujba cetățenilor, nu invers. Că puterea lor derivă din Constituție, nu din aroganță. Că privilegiile se câștigă prin performanță, nu prin apartenență la o castă.
Iar dacă Guvernul cedează acestui șantaj, precedentul e mortal. Orice categorie bugetară va putea cere „imunitate economică” pe baza unui șantaj colectiv.
Magistrații trebuie să înțeleagă un lucru: nu sunt Dumnezei. Sunt angajați ai statului. Iar dacă nu le convine, pot pleca. Nu cu 20.000 de pensie, ci în privat, pe piața liberă.
România nu poate fi șantajată la nesfârșit de o tagmă care și-a pierdut simțul măsurii. E timpul ca Justiția să coboare din turnul de fildeș și să răspundă, la fel ca orice altă putere, în fața poporului.
Pentru că altfel, în loc de justiție, vom avea o dictatură a robei. O dictatură care nu mai judecă după lege, ci după interes.
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


2 comentarii
Pingback: 2025. Sporurile pentru nimic: cum s-a născut aristocrația bugetară a tăcerii. - Vocea Noastră
Pingback: 2025. Mâna lungă a rețelei mafiote din Prahova. Vlad Oprea revine la Primărie cu sprijinul justiției corupte! - Vocea Noastră