Close Menu
    Recomandarile noastre

    2025. România analfabetismului politic și funcțional!

    mai 21, 2025

    2025. România, guvernată de fanarioți!

    mai 21, 2025

    2025. România noastră, a celor săraci care produc plusvaloare!

    mai 21, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Coruptie
    • Pamflet
    • Politica
    • Sport
    Facebook
    Vocea NoastrăVocea Noastră
    • Acasă
    • Crimă Organizată
    • Literatura

      Germania a mai pornit două conflagrații mondiale!

      aprilie 3, 2025

      Românul care a salvat România!

      martie 18, 2025

      TRATATUL TICALOS DINTRE ROMANIA SI UCRAINA, DIN 1997 . Partea a III a.

      februarie 3, 2025

      MAI TOARNĂ-MI VIAȚĂ-N CEAȘCĂ O CAFEA!

      ianuarie 28, 2025

      FALSIFICAREA ISTORIEI. “PRIMAVARA ARABA”. Partea a III a.

      decembrie 18, 2024
    • Stiri
      1. Coruptie
      2. Economic
      3. Internationale
      4. Locale
      5. Magistrati
      6. Nationale
      7. Razboi
      8. Sport
      9. Violențe
      10. View All

      2025. România analfabetismului politic și funcțional!

      mai 21, 2025

      2025. România, guvernată de fanarioți!

      mai 21, 2025

      2025. România noastră, a celor săraci care produc plusvaloare!

      mai 21, 2025

      Triada criminală: Becali, Hrebenciuc și Coldea!

      mai 20, 2025

      2025. România analfabetismului politic și funcțional!

      mai 21, 2025

      2025. România, guvernată de fanarioți!

      mai 21, 2025

      2025. România noastră, a celor săraci care produc plusvaloare!

      mai 21, 2025

      Triada criminală: Becali, Hrebenciuc și Coldea!

      mai 20, 2025

      Triada criminală: Becali, Hrebenciuc și Coldea!

      mai 20, 2025

      18 mai 2025. Diaspora din Republica Moldova a trădat România!

      mai 20, 2025

      18 mai 2025. România trădată de diaspora din Ungaria!

      mai 19, 2025

      Siria. Falsificarea istoriei. Nimic din ceea ce s-a întâmplat în Siria nu a fost întâmplător. Primăvara Arabă!

      mai 19, 2025

      Ce naște din pisică, Mădălina Savin se numește!

      aprilie 15, 2025

      Doi infractori notorii: Emanoil Savin și partenerul său de „afaceri”, Nae Nicolae.

      aprilie 15, 2025

      Castelul Cantacuzino din Bușteni, Savin și alte afaceri murdare ale fostului edil!

      aprilie 14, 2025

      Emanoil Savin, inginerii financiare de milioane de euro!

      aprilie 14, 2025

      2025. Libertatea în România este sub asediu!

      mai 15, 2025

      1990 – 2025. Ipocrizia, sportul național al politicienilor români!

      mai 10, 2025

      2023 – 2024. Legiferarea hoției și disprețul față de români!

      mai 9, 2025

      Administrația Trump și riscul nerecunoașterii alegerilor prezidențiale din 4-18 mai 2025.

      mai 2, 2025

      2025. România analfabetismului politic și funcțional!

      mai 21, 2025

      2025. România, guvernată de fanarioți!

      mai 21, 2025

      2025. România noastră, a celor săraci care produc plusvaloare!

      mai 21, 2025

      Triada criminală: Becali, Hrebenciuc și Coldea!

      mai 20, 2025

      Siria. Falsificarea istoriei. Nimic din ceea ce s-a întâmplat în Siria nu a fost întâmplător. Primăvara Arabă!

      mai 19, 2025

      Siria. Falsificarea istoriei. Primăvara Arabă!

      mai 19, 2025

      6 mai 2025. Trump distruge imperiul biologic al globaliștilor: Ordinul executiv care închide fabricile morții!

      mai 16, 2025

      Europa, prinsă între marile puteri: Războiul din Ucraina și jocul geopolitic global!

      aprilie 18, 2025

      Tesutul adipos: cauze si modalitati de indepartare a acestuia.

      decembrie 2, 2024

      STUDIU: Grăsimea este eliminata, in cea mai mare parte, din organism, prin intermediul plămânilor

      decembrie 2, 2024

      TIPURI DE GRASIMI. CUM SCAPAM DE ACESTEA.

      decembrie 1, 2024

      SCADEREA IN GREUTATE. SPORT SI ALIMENTATIE, PRINCIPALII FACTORI AI UNEI SANATATI DURABILE.

      noiembrie 30, 2024

      Marian Oprișan și Victor Roman, dictatorii din Vrancea!

      martie 27, 2025

      Victor Roman, politician, mafiot și criminal.

      martie 27, 2025

      2025. România analfabetismului politic și funcțional!

      mai 21, 2025

      2025. România, guvernată de fanarioți!

      mai 21, 2025

      2025. România noastră, a celor săraci care produc plusvaloare!

      mai 21, 2025

      Triada criminală: Becali, Hrebenciuc și Coldea!

      mai 20, 2025
    • Sanatate

      2020-2025. Nicușor Dan, Baștanul Bucureștiului!

      mai 13, 2025

      Big Pharma. Exploatarea pandemiei și implementarea unei agende ideologice globale!

      mai 11, 2025

      Pandemia de covid, o sursă sinistră de îmbogățire!

      martie 20, 2025

      CARACATIȚA HUREZEANU-SMURD-ARAFAT. Partea a VII a

      februarie 10, 2025

      CARACATIȚA HUREZEANU-SMURD-ARAFAT. Partea a VI a

      februarie 9, 2025
    • Stiati ca..

      ALTII SI-AR DORI, IAR NOI NE BATEM JOC!!

      februarie 19, 2025

      GRASIMILE DIN CORP SI ELIMINAREA ACESTORA.

      decembrie 1, 2024

      Stiati ca….

      noiembrie 20, 2024

      Dr. Gupta spune: „Nimeni nu trebuie să moară de cancer, cu excepția celor neglijenți”!

      noiembrie 12, 2024

      Știați că: Vinul distruge celulele maligne și 12 tipuri de cancer!

      noiembrie 7, 2024
    • Glume
    Abonați-vă
    Vocea NoastrăVocea Noastră
    Home - „Corupția în Industria Auto: Cazul Aro”
    Stiri

    „Corupția în Industria Auto: Cazul Aro”

    Vocea NoastraBy Vocea Noastraseptembrie 29, 2024Updated:martie 23, 2025Niciun comentariu5 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    „Corupția în Industria Auto: Cazul Aro”.

    Povestea ARO, primul vehicul de teren românesc, începe modest în anii imediat de după cel de-al Doilea Război Mondial.

    Inițial, între 1945 și 1950, uzina de la Câmpulung Muscel a funcționat doar ca un atelier de reparații auto pentru armata română și forțele de ocupație sovietice. Ulterior, în 1953, fabrica a fost redenumită Întreprinderea Metalurgică de Stat, iar la scurt timp după aceea, s-a lansat pe piață un produs ce a fost promovat ca fiind prima motocicletă „100% românească”, numită „Motocicleta ARO”. Cu toate acestea, aceasta era de fapt o copie după modelul britanic Norton.

    Primul prototip românesc de vehicul off-road – I.M.S.

    În 1957, fabrica de la Câmpulung a început producția de vehicule de teren de tip IMS, destinate inițial exclusiv armatei române. Aceasta a reprezentat primul prototip de vehicul 4×4 produs în România, dar adevăratul debut internațional al brandului ARO a avut loc în 1964, odată cu lansarea modelului ARO M461. Acesta din urmă a devenit reprezentantul de marcă al uzinei și a ajutat la consolidarea imaginii ARO pe piața auto globală, având caracteristici tehnice solide și fiind recunoscut pentru fiabilitatea sa pe terenuri accidentate.

    Exporturile și succesul internațional al ARO.

    Exporturile au început în 1965, primele piețe fiind China și Columbia. Pe măsură ce uzina a dezvoltat modele noi, cum ar fi ARO 240 și ARO 243, gama de clienți internaționali s-a extins considerabil. Datorită rezistenței sale pe terenuri accidentate și a unui motor robust, ARO a fost competitiv cu nume mari precum Jeep și Land Rover. În perioada de apogeu, aceste vehicule erau exportate în peste 100 de țări, inclusiv piețe exigente precum America de Sud, Africa și chiar țări din Orientul Mijlociu.

    Declinul ARO: Blocajele financiare și primele semne ale falimentului.

    După căderea regimului comunist în 1989, ARO a început să se confrunte cu dificultăți financiare și economice, în ciuda renumelui său internațional. Anii ’90 au fost marcați de contracte nerespectate și parteneri dubioși, în special din fostul spațiu sovietic și din Orientul Mijlociu. Aproximativ 3.000 de vehicule ARO au fost livrate acestor parteneri, dar plățile pentru aceste livrări nu au fost niciodată efectuate, contribuind semnificativ la declinul financiar al uzinei.

    În anul 2000, ARO a intrat într-un blocaj total, iar soluția aleasă de guvernul român a fost privatizarea. Recomandată de Banca Mondială, această măsură a fost prezentată ca fiind salvarea uzinei, dar în realitate a marcat începutul sfârșitului pentru acest brand românesc.

    Privatizarea controversată și sosirea lui John Perez.

    Privatizarea ARO a fost unul dintre cele mai controversate episoade din istoria postcomunistă a României. În loc să fie vândută unor investitori strategici cu un plan clar de redresare, uzina a fost achiziționată în 2003 de un cetățean american de origine cubaneză, John Perez.

    Acesta avea o companie obscură în Miami și nu prezentase niciodată un plan de dezvoltare viabil pentru ARO. Mai mult decât atât, investigațiile ulterioare au relevat legături între Perez și fostele structuri de securitate ale regimului comunist din România.

     

    La acea vreme, fabrica ARO a fost vândută pentru doar 150.000 de dolari, o sumă extrem de mică, echivalentul unui apartament în București la acea vreme.

    Contractul de privatizare a fost redactat astfel încât nu stipula nicio obligație clară din partea lui Perez, iar statul român s-a angajat să șteargă datoriile istorice ale companiei, în valoare de 34 de milioane de dolari. În schimb, noul proprietar trebuia să investească 15,5 milioane de dolari și să achite datorii de 11,4 milioane, dar aceste promisiuni nu au fost respectate niciodată.

    Distrugerea uzinei ARO.

    În loc să reindustrializeze uzina, Perez a început să vândă treptat activele companiei, inclusiv fabrica de scule și matrițe, care a fost cedată pentru 2,7 milioane de dolari, deși contractele acestei fabrici erau încă profitabile. Pe lângă această vânzare, uzina a fost devalizată de utilaje și materii prime, iar vehiculele rămase pe stoc au fost vândute pentru a face bani rapizi.

    Liderii sindicali, cum ar fi Gheorghe Apostu, care au încercat să expună public jaful din interiorul uzinei, au fost marginalizați, iar unii chiar au fost ostracizați din viața profesională, primind interdicții de angajare în județul Argeș.

    Falimentul inevitabil și moștenirea lăsată.

    În 2006, după ani de degradare și devalizare, ARO a intrat oficial în faliment. Investițiile promise de Perez s-au dovedit a fi fictive, iar angajamentele de retehnologizare și modernizare au fost simple promisiuni. Acest episod a fost descris de mulți analiști economici ca fiind un exemplu clasic de „privatizare-capcană”, în care un brand de renume a fost distrus pentru câștiguri imediate, fără a exista vreun interes real pentru dezvoltarea afacerii.

    Privatizarea defectuoasă a uzinei ARO este un exemplu grăitor al eșecurilor economice din tranziția post-comunistă, în care interesele private și corupția au dus la prăbușirea unui brand național cu potențial imens.

    Astăzi, ARO este amintit cu nostalgie de către cei care au lucrat acolo și de către pasionații de vehicule off-road, însă povestea sa servește și ca un avertisment dureros despre riscurile implicate în procesele defectuoase de privatizare din perioada de tranziție postcomunistă.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Vocea Noastra

    Related Posts

    2025. România analfabetismului politic și funcțional!

    mai 21, 2025

    2025. România, guvernată de fanarioți!

    mai 21, 2025

    2025. România noastră, a celor săraci care produc plusvaloare!

    mai 21, 2025

    Triada criminală: Becali, Hrebenciuc și Coldea!

    mai 20, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.

    Ce e nou

    Dezastru la Năvodari! Vezi imaginile șocante cu plaja devastată după furtunile violente de pe litoral!

    octombrie 2, 2024

    Senzațional! De ce Israelul l-a declarat pe Antonio Guterres, secretarul general al ONU, ‘persona non grata’? Descoperă detaliile unui scandal internațional care zguduie lumea!

    octombrie 2, 2024

    Alertă maximă! Patru avioane militare românești ridicate de urgență după atacul Rusiei aproape de granița cu România!

    octombrie 2, 2024

    Vești bune pentru călători! Traficul cu feribotul pe Dunăre la frontiera Bechet a fost reluat după îmbunătățirea vremii!

    octombrie 2, 2024
    Vremea
    loader-image
    Vremea Bucuresti
    Bucharest, RO
    7:04 am, mai 22, 2025
    temperature icon 14°C
    heavy intensity rain
    86 %
    1011 mb
    6 mph
    Wind Gust: 0 mph
    Clouds: 0%
    Visibility: 10 km
    Sunrise: 5:41 am
    Sunset: 8:43 pm
    Weather from OpenWeatherMap
    Politica

    2025. România analfabetismului politic și funcțional!

    mai 21, 2025

    2025. România, guvernată de fanarioți!

    mai 21, 2025

    2025. România noastră, a celor săraci care produc plusvaloare!

    mai 21, 2025

    Abonați-vă la Actualizări

    Obțineți ultimele știri de la Vocea Noastra despre politică, economie și literatură.

    Publicitate

    Vocea Noastră este locul unde știrile de actualitate se întâlnesc cu sinteze captivante despre cărți și autori celebri. Află totul despre cele mai importante evenimente și opere literare!

    Facebook
    Meniuri
    • Acasă
    • Contact
    • Termeni și condiții
    • Politica de Confidentialitate
    • Politica Cookies
    • Declinarea Raspunderii
    © 2025 Vocea Noastră.
    • Acasă
    • Contact
    • Termeni și condiții
    • Politica de Confidentialitate
    • Politica Cookies
    • Declinarea Raspunderii

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.