Foto: Agentul electoral al Rusiei „acreditat” in Romania.
Mistificare
La data de 04 decembrie 2024, mai multe publicatii titrau:
„Operațiunea „Georgescu președinte”. Documente declasificate de SRI, SIE, MAI și STS: Rusia – război hibrid și rolul Moscovei în alegeri.
Spicuim din articolele publicate:
- „Rusia are o istorie de a interfera în procesele electorale ale altor state. Iar dacă în spațiul ex-sovietic, Rusia a fost și este cvasiprezentă prin acțiuni ostile de influență, în Occident implicarea a devenit mult mai evidentă, începând cu anul 2016, de la scrutinul prezidențial din SUA.”
- „Potrivit documentelor, Romania a fost ținta unei acțiuni hibride agresive ruse, inclusiv contra Biroului Electoral Central și a Autorității Electorale Permanente, în ziua și noaptea alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie”.
„Potrivit SRI, TikTok a comunicat autorităților române că a identificat o potenţială reţea de conturi implicate în acţiuni de manipulare a opiniei publice în context electoral, precum şi o reţea de conturi afiliate cu publicaţia rusă Sputnik care a vizat utilizatorii din România şi Republica Moldova.
- „O parte din grupurile de Telegram la nivelul cărora s-au coagulat susținători ai lui Călin Georgescu au fost create în septembrie 2022”.
- „ Serviciul Român de Informații arată, într-un document separat, că, în ziua alegerilor, 24 noiembrie, a obținut date cu privire la publicarea unor credențiale de acces (utilizator și parolă) asociate „bec.ro”, „roaep.ro” si „registrulelectoral.ro” pe platforme de criminalitate cibernetică de origine rusă și pe un canal privat de Telegram recunoscut pentru diseminarea de date din foarte multe state, mai puțin din Federația Rusă”.
…… si multe, multe asemenea gogomanii, minciuni, dezinformari etc., totul in numele totalitarismului instituit in Europa de Ursula von der Leyen.
Realitate
1.In ceea ce priveste punctul 1, de mai sus, si care se refera la implicarea Rusiei in scrutinul prezidential din SUA, 2016, au fost titrate urmatoarele:
„Ce scrie în raportul despre rolul Rusiei în alegerea lui Trump”.
„Concluzia comisiei speciale de anchetă condusă de procurorul Robert Mueller”.
„Nu există dovezi că Donald Trump sau cineva din anturajul său ar fi conspirat cu Rusia în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din 2016”.
Principalele rezultate ale investigaţiei sunt cuprinse într-o scrisoare de patru pagini adresată Congresului, de Procurorul general William Barr, care a primit vineri raportul.
„Consilierul special nu a descoperit că echipa de campanie a lui Trump sau oricine a avut legătură cu aceasta, a conspirat sau s-a coordonat cu guvernul rus în aceste eforturi, în pofida ofertelor multiple ale unor persoane afiliate părţii ruse, de a sprijini campania lui Trump”, potrivit documentului.
2.Referitor la „implicarea Rusiei” in alegerile prezidentiale din Romania, din noiembrie 2024, am extras urmatoarele articole din mass-media, decembrie 2024:
INVESTIGAȚIE. ANAF a descoperit că PNL este cel care a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok / SNOOP: Este campania „Echilibru și Verticalitate”, despre care CSAT a spus că este „identică” cu campania online lansată de Rusia înainte de invadarea Ucrainei
Nota: Ce ar trebui sa intelegem din acest titlu ? Ca metoda prin care PNL a platit campania lui Calin Georgescu este identica cu campania online lansată de Rusia înainte de invadarea Ucrainei ? In caz afirmativ, cine „voteaza” cu rusii? Georgescu sau PNL ?
Site-ul de investigații Snoop a aflat că ANAF a încheiat în aceste zile un control care a concluzionat că „acțiunea de campanie «Echilibru și Verticalitate», de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF.
Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma Kensington Communication, care a realizat campania plătită de PNL.
Întrebată de Snoop de ce a mai plătit cu banii PNL campania lui Calin Georgescu, dacă cineva i-ar fi modificat strategia, firma Kensington Communication nu a mai răspuns.
O analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de către firma angajată de liberali, arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL.
130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL, și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat, în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată ”Echilibru și Verticalitate”, cu haștagul #EchilibrușiVerticalitate.
Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească.
Unii influenceri au scris însă în comentariile de la video: „Călin Georgescu”, după cum au sesizat mai multe persoane, printre care și Silviu Faiăr. Iar comentariile la întreaga campanie s-au umplut de ”Votez Călin Georgescu”.
Influencerii au fost instruiți pentru „evitarea detecției”
Vineri, 20 decembrie, în urma întrebărilor site-ului de investigații Snoop, firma Kensington, angajată de liberali, a recunoscut că această campanie a fost plătită de PNL, dar susține că a fost parte a ceea ce a lucrat „la comanda Partidului Național Liberal, o serie de brief-uri, destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice”.
Aceeași firmă a făcut, tot pentru PNL, haștagul ”#prezidențiale2024”, care a apărut alături de ”Echilibru și verticalitate”. Cu exact aceeași platformă a fost realizată campania de TikTok pentru cartea președintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă.
În documentul CSAT nu apărea numele firmei și nici faptul că această campanie de TikTok a fost plătită de PNL. Snoop a intrat pe altă cale în posesia acestei informații.
Concluzie:
Nici serviciile secrete nu mai sunt ce-au fost!