2025. Polonia, rupe jugul Uniunii Europene! „Nu ne vom apăra suveranitatea prin supunere!”
După Ungaria, care s-a retras de la Curtea Penală Internațională, Polonia sfidează Curtea de Justiție a Uniunii Europene: un pumn în gură birocrației de la Bruxelles!
Într-o Europă îngenuncheată în fața „statului de drept” impus cu bâtă de Comisia Europeană și Curtea de Justiție a Uniunii Europene, Polonia a făcut un gest care ar trebui să fie gravat în piatra istoriei continentale: a refuzat să mai aplice deciziile Curții de Justiție a Uniunii Europene care contravin Constituției și interesului național.
Nu e o revoltă simbolică, nu e o negociere de culise, este un act suveran de insubordonare față de dictatura birocratică de la Bruxelles.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene, o inchiziție „progresistă” mascată în justiție!
Să fie clar: Curtea de Justiție a Uniunii Europene nu este un for neutru. Nu este o instanță care aplică dreptul, ci un instrument politic, al cărui unic scop este subordonarea statelor naționale intereselor federale ale Uniunii Europene.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene nu judecă în spiritul dreptului, ci în spiritul ideologiei globaliste: migraționism, relativism juridic, distrugerea identităților naționale, subordonarea jurisdicțiilor naționale în fața unui drept „european” fabricat ad-hoc.
Când Curtea de Justiție a Uniunii Europene decide că o reformă judiciară poloneză nu e conformă cu „valorile europene”, nu face decât să spună că Polonia nu are voie să-și reformeze justiția fără aprobarea birocraților din Bruxelles.
Când Curtea de Justiție a Uniunii Europene impune interpretări obligatorii care încalcă legile interne, nu avem de-a face cu un mecanism de cooperare, ci cu o ocupație legalizată.
Refuzul Poloniei de a respecta deciziile Curții de Justiție a Uniunii Europene nu este un simplu gest politic, ci o reafirmare clară a principiului fundamental al statului de drept democratic și anume: suveranitatea aparține poporului, nu unei instanțe supranaționale.
Când Curtea de Justiție de la Luxemburg își arogă puterea de a interpreta tratatele într-un mod care golește de conținut constituțiile naționale, nu mai vorbim de cooperare, ci de uzurpare.
Polonia a înțeles că, dacă acceptă aceste ingerințe, își transformă parlamentul și tribunalele în simple filiale ale birocrației europene, fără drept real de decizie.
În fața unei astfel de amenințări, orice guvern responsabil are datoria să traseze o linie roșie: interesul național și suveranitatea democratică nu pot fi anulate de decizii impuse din afară, oricât de sofisticat ar fi ambalajul juridic.
Polonia, primul bastion real, după Ungaria, al suveranității în Uniunea Europeană!
Decizia Poloniei nu este o noutate absolută, dar este prima aplicare fermă și publică a unei doctrine pe care o tot așteptăm de ani de zile: dreptul constituției naționale prevalează asupra deciziilor impuse de instanțele Uniunii Europene.
Tribunalul Constituțional al Poloniei a spus-o clar încă din 2021: Curtea de Justiție a Uniunii Europene își depășește atribuțiile, iar interpretările sale nu sunt aplicabile dacă intră în conflict cu legea fundamentală a statului polonez.
Decizia guvernului polonez de acum este o continuare firească a acestei poziții, dar cu un pas radical: blocarea oricărei implementări automate a hotărârilor Curții de Justiție a Uniunii Europene.
Cu alte cuvinte: Polonia nu mai recunoaște Curtea de Justiție a Uniunii Europene ca instanță supremă. Suveranitatea națională primează. Și au perfectă dreptate.
Ipocrizia dublului standard: când Germania face la fel, e „dialog constituțional”!
Să ne amintim: în 2020, Curtea Constituțională a Germaniei de la Karlsruhe a refuzat să aplice o decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene privind programul Băncii Centrale Europene de achiziționare a datoriilor suverane. Reacția Bruxellesului? „Avem un diferend de interpretare”. Nicio procedură de infringement, nicio criză de isterie.
Dar când Polonia sau Ungaria invocă exact același principiu, că tratatele nu conferă Curții de Justiție a Uniunii Europene o putere absolută, atunci, acestea sunt amenințate cu suspendarea fondurilor, infringement, presiune mediatică și economică.
Asta nu e justiție. E neoimperialism legalizat, cu Curtea de Justiție a Uniunii Europene în rol de bâtă și Comisia Europeană în rol de interlop politic.
Un proiect federal eșuat și ilegitim!
Tot acest sistem este construit pe o minciună fundamentală: că ar exista o „supremație a dreptului european” asupra statelor membre. Așa ceva nu există în niciun tratat semnat democratic de popoare.
Nu există niciun articol în Tratatul Uniunii Europene care să acorde Curții de Justiție de la Luxemburg dreptul de a suprascrie constituțiile naționale.
Dar ideologia globalistă nu are nevoie de legalitate. Are nevoie de supunere. Exact ca în imperiile medievale, unde loialitatea față de tron primează în fața dreptului local.
Uniunea Europeană funcționează după logica imperiului: cine îndrăznește să conteste „ordinea” e considerat trădător, extremist, populist, naționalist și, evident, pedepsit.
Polonia a spus: Ajunge!
Ungaria și Polonia, baricadele est-europene împotriva globalismului european!
Într-o Europă sufocată de birocrație, corectitudine politică și directive supranaționale, Ungaria și Polonia se ridică tot mai vizibil ca bastioane ale rezistenței împotriva globalismului impus de la Bruxelles.
Ceea ce a început ca un conflict juridic, s-a transformat într-o luptă deschisă pentru suveranitate, tradiție și identitate națională.
Viktor Orbán a fost primul lider est-european care a îndrăznit să conteste frontal hegemonia ideologică a Uniunii Europene.
De la protejarea granițelor împotriva migrației ilegale, până la refuzul de a aplica agenda diversității de sex în școli și societate, Ungaria a arătat că un stat membru al Uniunii Europene poate avea curajul de a spune „nu” experimentelor sociale promovate de elitele globaliste.
Bruxellesul a reacționat prompt, amenințând cu sancțiuni și blocări de fonduri, dar Orbán a mers mai departe, construindu-și sprijin intern pe un discurs clar: „Bruxellesul nu ne va spune cum să ne trăim viața.”
Acum, Polonia împinge mai departe granițele confruntării. Decizia Tribunalului Constituțional de la Varșovia, din 7 octombrie 2021, prin care se afirmă supremația constituției naționale asupra dreptului european și deciziilor Curții de Justiție a Uniunii Europene, reprezintă o ruptură majoră în consensul tacit asupra supremației dreptului european.
Varșovia susține, pe bună dreptate, că niciun tratat nu poate anula ordinea constituțională a unui stat suveran. Această poziție a fost adoptată în contextul unui conflict prelungit cu Curtea de Justiție a Uniunii Europene, care a impus Poloniei suspendarea reformelor judiciare considerate esențiale de guvernul conservator pentru combaterea corupției din sistemul de justiție.
Reacția Bruxellesului nu a întârziat: liderii Uniunii Europene au amenințat cu declanșarea mecanismului de condițonare a fondurilor europene de respectarea statului de drept.
Dar pentru liderii de la Varșovia, statul de drept nu înseamnă supunere față de dictatele Curții de Justiție a Uniunii Europene, ci aplicarea legii în interesul cetățenilor polonezi.
Este clar că miza nu mai este doar una juridică. Ne aflăm în fața unei confruntări ideologice între două viziuni ireconciliabile asupra viitorului Europei: una centralizatoare, globalistă, tehnocratică și secularistă, și cealaltă națională, suveranistă și conservatoare.
Ungaria și Polonia sunt primele state care afirmă, cu tărie, că nu vor renunța la valorile lor pentru a face pe plac noilor comisari europeni, foști comisari ai Poporului Sovietic.
Ele refuză să devină colonii ideologice ale unui centru de putere tot mai rupt de realitatea popoarelor europene.
Lupta acestor două națiuni ar trebui să fie un semnal de trezire pentru celelalte state est-europene. Experiența postcomunistă le-a învățat prețul pierderii suveranității.
Acum, în numele așa-zisului „stat de drept” și al volatilelor „valori europene”, se încercă din nou impunerea unei noi forme de dominație, de data aceasta sub masca integrării.
Ungaria și Polonia nu se opun Europei. Ele se opun unei Europe false, construite pe ruinele identității creștine, pe ruinele libertății naționale și ale voinței populare.
Ele reprezintă, astăzi, poate singura linie de apărare împotriva dictaturii birocratice de la Bruxelles. Într-o Europă ce și-a pierdut reperele, Ungaria și Polonia le reamintesc că democrația înseamnă să conduci în interesul propriului popor, nu în slujba unei ideologii impuse din afara granițelor.
Bruxelles-ul nu va accepta. Va urla. Va amenința. Va sancționa!
Polonia știe că nu va scăpa ușor. Bruxellesul nu tolerează dizidența. Vor urma amenințări cu tăierea fondurilor, suspendarea votului, campanii de presă orchestrate.
Se vor activa rețelele de Organizații NonGuvernamentale, acoperite și mai puțin acoperite, sponsorizate de Soroș și Comisia Europeană pentru a genera „proteste civice” și „rapoarte alarmante”. Se vor fabrica dosare de corupție sau „abuz de putere”.
Dar toate acestea nu vor schimba un adevăr simplu: Curtea de Justiție a Uniunii Europene nu este deasupra popoarelor. Nicio instanță străină nu poate decide ce este legal într-o țară suverană.
România, vasalul perfect, fără coloană vertebrală! Guvernul de la București: Negru, Cocoșat și Lacom!
În timp ce Polonia își apără suveranitatea cu demnitate, România tace ca un sclav mulțumit că primește firimituri. Curtea noastră Constituțională joacă rolul de paznic al Curții de Justiție a Uniunii Europene
Ministerul Justiției stă plecat. Până în prezent, fostul președinte Iohannis, garantul obedienței totale, a semnat tot, a girat tot, fără niciun protest, fără niciun apel la Constituție. Aidoma și Nicușor Dan, în prezent și în viitor.
În România, ideea că o instanță din afară n-ar trebui să aibă ultimul cuvânt în fața Constituției este tratată ca erezie. Dar nu din convingere, ci din lașitate, lăcomie și slugărnicie.
Suveranitatea nu se negociază. Se apără!
Ce face Polonia azi este un act de curaj național și logică constituțională. Este modelul pe care și alte state ar trebui să-l urmeze. Dacă vrei să aparții unei Uniuni bazate pe respect reciproc, trebuie mai întâi să refuzi dictatul.
Uniunea Europeană de azi nu mai e proiectul păcii și colaborării. Este un experiment federalist autoritar, care vrea să transforme statele în provincii administrative, cu elitele de la Bruxelles în rol de „consiliu suprem”.
Polonia refuză acest rol de colonie. Refuză să fie „partener de mâna a doua”. Refuză să renunțe la justiția sa, la legile sale, la poporul său.
România, când te trezești?
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.