2025. Cauzele Reale ale Demisiei lui Iohannis!
Raportul Comisiei de la Veneția, una dintre cauzele demisiei lui Iohannis!
Prezența în România a membrilor „Comisiei de la Veneția” și raportul care a demonstrat într-un limbaj „diplomatic” ilegalitățile tuturor instituțiilor statului român implicate în anularea alegerilor.
Concluziile primului Raport al Comisiei de la Veneția includ următoarele:
Raportul Comisiei de la Veneția privind anularea alegerilor prezidențiale din România, arată că există lacune în legislația electorală din România. Raportul stipulează că o decizie de anulare trebuie să fie justificată prin indicarea clară a încălcării normelor electorale, precum și a probelor acestor încălcări. De asemenea, informațiile oferite de serviciile secrete nu pot fi singura probă care să fundamenteze anularea procesului electoral.
Raportul este un răspuns pe care Comisia Europeană pentru Democrație prin Drept (numele oficial al Comisiei de la Veneția) l-a dat unei întrebări adresate de către președintele Adunării Parlamentare a Consiliului Europei: „În ce condiții și sub ce standarde legale poate o curte constituțională să invalideze alegerile, ținând seama de recentul caz al României?”
Comisia de la Veneția consideră că puterea instanțelor constituționale de a invalida alegerile din oficiu ar trebui limitată la circumstanțe excepționale și clar reglementată, pentru a păstra încrederea alegătorilor în legitimitatea alegerilor.
Anularea alegerilor poate fi permisă numai în circumstanțe excepționale (principiul ultima ratio – ultimul argument). Codul de bune practici în materie electorală necesită un sistem eficient de recurs și prevede, în special, că „organismul de recurs trebuie să aibă autoritatea de a anula alegerile în cazul în care neregulile pot fi influențat rezultatul”.
Ar trebui să fie posibilă contestarea rezultatelor alegerilor pe baza încălcării drepturilor, libertăților și intereselor electorale nu numai de către stat, ci și de către actorii electorali publici și privați – țînând cont de faptul că statul are obligațîi pozitive de a garanta alegeri libere, inclusiv o campanie corectă.
Garanțiile procedurale sunt esențiale.
Așa cum a stabilit jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului, orice decizie de anulare a alegerilor trebuie să fie suficient explicată, cu fapte clar prezentate care să dovedească nereguli grave.
Propagandă de campanie întră de obicei sub incidența protecției libertății de exprimare, cu excepția cazului în care depășește limitele permise, de exemplu sub formă discursului instigator la ură împotriva adversarilor politici.
Deși campaniile online bazate pe platformele social media pot fi noi că formă și impact, utilizarea lor ar trebui să facă în continuare obiectul normelor generale privind finanțarea și transparența campaniilor.
Dovedirea încălcărilor legii prin campanii online și prin intermediul rețelelor de socializare este dificilă. Deciziile bine motivate și transparente sunt esențiale, iar astfel de decizii ar trebui să indice cu precizie încălcările și dovezile și nu trebuie să se bazeze exclusiv pe informațîi clasificate (care pot fi utilizate doar că informații contextuale), deoarece acest lucru nu ar garanta transparența și verificabilitatea necesare.
Ce se întâmplă în spatele ușilor închise.
Cei din „Comisia de la Veneția” au descoperit mari probleme. Au venit pregătiți să studieze documentele „clasificate” folosite ca „probe” pentru anularea alegerilor, dar și analizarea altor documente care îi înfundă și mai mult pe actualii politicieni în mizeria pe care au creat-o.
A doua cauză a demisiei lui Iohannis!
Președintele României beneficiază de mai multe avantaje și privilegii după ce își încheie mandatul, conform legislației în vigoare, adică Legea nr. 406/2001 privind acordarea unor drepturi persoanelor care au avut calitatea de șef al statului român.
Evitarea pierderii unor beneficii importante, precum pensia generoasă, vilă, mașină de protocol și asigurarea pazei.
Prin această mișcare strategică, Iohannis a reușit să-și protejeze privilegiile asociate cu statutul de președinte pensionar.
Astfel, conform legii 406 per 2001, care reglementează drepturile persoanelor ce au deținut funcția de șef al statului român, Președintele României beneficiază de diverse avantaje și privilegii după încheierea mandatului. Astfel, fostul președinte Klaus Iohannis va primi o indemnizație lunară pe viață, echivalentă cu 75% din salariul brut pe care îl avea în timpul mandatului său.
În 2024, salariul net al președintelui era de aproximativ 186.000 de lei, rețineți că suma reprezintă salariul și nu venituri salariale, conform ultimei sale declarațîi de avere din mai anul trecut. Aceasta se traduce într-un venit lunar net de 15.500 de lei, adică aproximativ 3.100 de euro. Prin urmare, 75% din această sumă reprezintă 2.325 de euro pe lună.
Indemnizația menționată poate fi cumulată cu alte surse de venit, fie ele salariale sau sub formă de pensie.
În acest context, Anton Hadăr, președintele Alma Mater, a precizat că pensia pe care Klaus Iohannis o va primi, în urmă carierei sale didactice, se va ridică la 8.500 de lei, echivalentul a aproximativ 1.700 de euro. Asta înseamnă un venit din cele două pensii de circa 4.000 de euro.
„Cu aproximare, normal, că n-am acces la informații legate de câștigurile sale, cred că va lua puțin peste 100 puncte, asta însumează vreo 8.500 lei. Nu va prinde cinci cifre, va fi un număr format din patru cifre, pentru că în anii de predare, la început de drum, până s-a titularizat, a avut salariu foarte mic. Nici în zona primăriei nu s-a câștigat foarte bine, azi se câștigă mai bine. Dacă nu era președinția cred că ar fi ieșit cu o pensie mică, 5-6.000 de lei ca profesor de liceu, chiar și dacă ar fi rămas inspector”, spune Anton Hadăr, președinte Alma Mater, potrivit Digi24.
Această indemnizație poate fi cumulată cu alte venituri ale președintelui, obținute ca venituri salariale sau cu titlu de pensie.
Conform legislației în vigoare, fostul președinte are dreptul la o locuință de protocol, care este asigurată de Regia Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat, având obligația de a suporta cheltuielile de întreținere.
El mai are dreptul și la „un spațiu pentru organizarea cabinetului de lucru, încadrat cu un post de consilier și un post de secretar, ambele atribuite cu destinația de reședință”.
De asemenea, fostul președinte beneficiază de măsuri de pază și protecție, precum și de utilizarea gratuită a unui autoturism, aceste servicii fiind asigurate constant de Serviciul de Protecție și Pază.
La cerere, acesta poate efectua un control medical complet, anual, la Spitalul Universitar de Urgență Militar Central „Doctor Carol Davila”.
În plus, membrii de familie ai fostului președinte au dreptul de a folosi gratuit reședința acestuia, însă acest drept este valabil doar pe durata vieții titularului, iar aceștia trebuie să elibereze locuința în termen de 60 de zile după decesul acestuia.
Legea 406 per 2001 stabilește trei excepții de la acordarea acestor beneficii: încetarea calității de șef al statului român în urmă comiterii unei infracțiuni pentru care a fost condamnat definitiv, demiterea din funcție prin referendum, și de asemenea, persoanele care au fost confirmate definitiv că lucrători ai Securității sau colaboratori ai acesteia nu beneficiază de aceste drepturi.
În teorie, președintele ar fi putut pierde toate aceste beneficii în cazul unei suspendări că urmare a unui referendum.
Că o concluzie, putem afirma, fără dubiu, că, după 10 ani de concediu, acum, puturoșenia întruchipată intră în vacanță.
A treia cauză a demisiei lui Iohannis.
Presa din Europa dezvăluie adevăratul motiv al demisiei lui Klaus Iohannis: Vizita omului lui Trump la București.
După vizită trimisului special american Richard Grenell la București, președintele român Klaus Iohannis a demisionat, în timp ce la Washington au apărut date privind influența administrației Biden asupra sistemului judiciar românesc, scriu jurnaliștii europeni.
Duminică, 9 februarie 2025, la solicitarea lui Donald Trump, s-a aflat la București trimisul special al Casei Albe, Richard Grenell. Grenell s-a deplasat în România pentru discuții cu liderii instituționali ai țării, cu o zi înainte că președintele Klaus Iohannis să își anunțe, în mod neașteptat, demisia.
Acest anunț a venit în ciuda declarației sale din 3 februarie, când afirmase categoric că nu va demisiona sub nicio formă înainte de alegerile prezidențiale programate pentru luna mai.
„Decizia lui Klaus Iohannis de a demisiona a fost, fără îndoială, grăbită de dorința de a preveni o cerere oficială de suspendare din partea partidelor de opoziție. Totuși, există puține dubii că fostul președinte nu fusese deja avertizat de nouă administrație Trump că Washingtonul nu va sprijini alte acțiuni antidemocratice sau neoliberale la care a fost părtaș“, notează jurnaliștii italieni.
Potrivit presei europene, intervenția promovată de Comisia Europeană, care a dus la anularea alegerilor prezidențiale din România, a fost unul dintre cele mai evidente exemple prezentate de vicepreședintele american Vance în discursul său istoric din 14 februarie, susținut la Conferința Internațională pentru Securitate de la München.
Însă acesta nu a fost singurul demers al noii administrații americane în legătură cu situația din România. În vizita sa din România, Grenell a denunțat modul în care administrația Biden, cu sprijinul Uniunii Europene, ar fi încercat să saboteze conservatorii și candidații acestora, inclusiv în cazul României.
Ulterior, începând cu 12 februarie, președintele Senatului, Ilie Bolojan, a preluat funcția de președinte interimar al României, iar pe 13 februarie s-a adresat pentru prima dată românilor, asigurându-i de angajamentul său de a „garanta stabilitatea economică, socială și politică a țării… și organizarea unor alegeri corecte și transparente! Votul este fundamentul democrației.”
Justiția din România, influențată de axa răului Joe Biden-Ursula von der Leyen.
Însă acesta nu a fost singurul demers al noii administrațîi americane în legătură cu situația din România. În vizită sa din România, Grenell a denunțat modul în care administrația Biden, cu sprijinul Uniunii Europene, au sabotat conservatorii și candidații acestora din întreaga Europă, inclusiv în cazul României.
Potrivit *New York Sun*, acuzațiile au fost formulate în cadrul unei analize privind acțiunile diplomatice externe ale Casei Albe din perioada administrației Biden.
Informațiile, deși actualizate doar până în primăvara anului 2024, ar indica o influență directă a lui Joe Biden asupra sistemului judiciar din România, „nu pentru consolidarea independenței acestuia, ci pentru a-l transformă într-un instrument împotriva partidelor conservatoare și, foarte probabil, împotriva candidatului independent Călin Georgescu, care a câștigat primul tur pe 24 noiembrie anul trecut“, notează presa din Italia.
Jurnaliștii La Nouva Bussola Quotidiana consideră că evenimentele petrecute în România la finele anului trecut au fost un „puci’ desfășurat sub egida Uniunii Europene și revendicat de fostul comisar european Thierry Breton, cu sprijinul administrației Biden“.
Până în prezent, suspiciunile care au dus la anularea votului exprimat de milioane de cetățeni și temerile europene privind o posibilă interferență rusă în alegeri au rămas fără nicio dovadă concretă.
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.