Complicitatea dintre PSD și Avocatul Poporului, pe înțelesul tuturor:
- PSD este vinovat pentru inechitățile din sistemul pensiilor militare de stat, deoarece un guvern PSD a blocat, în urmă cu mai mulți ani, actualizarea acestora cu salariile/soldele personalului activ.
- PSD a refuzat să rezolve problema pensionarilor militari/polițiști/penitenciare, printr-un proiect comun cu PNL.
- În data de 11 septembrie, PNL a depus în Parlament propunerea legislativă care să pună capăt nedreptăților. PSD a anunțat că nu-l susține!
- ANTEPRONUNȚARE – mai mulți lideri PSD, puși de Ciolacu, chiar înainte ca proiectul să intre în dezbatere, s-au antepronunțat, spunând că proiectul este neconstituțional și că o să cadă la Curtea Constituțională, nespunând cine urma să îl atace.
- TERGIVERSARE 1 – abia după 1 lună de zile, proiectul ajunge la Camera Deputaților, pentru a fi dezbătut ca primă Cameră sesizată. De ce a durat atât de mult timp? Pentru că PSD a călcat în picioare regulamentele și Constituția, invocând argumente false de tipul .. ”trebuie să vină punctul de vedere de la Ciolacu …” adică de la Guvern. În viziunea partidului-stat, Parlamentul este supus Guvernului, nu invers!
În acest context, Președintele Ciucă a ieșit public de mai multe ori pentru a cere PSD și Guvernului să deblocheze proiectul și să trimită punct de vedere la Parlament. Presat de opinia publică, de PNL și de un protest în stradă, în fața Guvernului, Marcel Ciolacu a trimis într-un final, la Parlament, acest punct de vedere.
- TERGIVERSARE 2 – Încă o piedică marca PSD: Biroul permanent al Camerei Deputaților a propus, inițial, dezbaterea legii PNL în mai multe comisii raportoare decât era necesar, practic pentru a face imposibilă adoptare! Stau mărturie și alte proiecte PNL trimise la raport de PSD la 4-5 comisii – adică raportul nu va veni cât trăim noi!
- Mimând situația că ar susține proiectul, PSD l-a deblocat la finalul lunii octombrie și, în numai o săptămână, acesta a fost dezbătut (în Parlament, cu asociațiile reprezentative ale pensionarilor militari) și votat aproape in unanimitate.
- TERGIVERSARE 3 – secretarul general al Camerei Deputaților a tras de timp (încălcând legea) și nu a trimis legea la promulgare decât după ce Avocatul Poporului a sesizat CCR. Nu sunt speculații! Sunt zile și ore consemnate în scris! Termenul fusese depășit!
- FAPTE, NU SUSPICIUNI 1 – obiecția de neconstituționalitate (originalul) face trimitere la numărul de înregistrare mai vechi, cel de la Camera Deputaților (Plx nr.540/2024), deși, procedural, obiecția trebuia să vizeze nr. de înregistrare de la Camera decizională, adică Senatul României. Concluzia – obiecția a fost redactată anterior dezbaterilor și votului din Senat – ceea ce este foarte grav!! Obiecția era pregătită/servită/scrisă, doar ca să fie depusă!
- FAPTE, NU SUSPICIUNI 2 – a existat un număr important de acte normative emise de Guvernul Ciolacu, pentru care societatea civilă a solicitat Avocatului Poporului control de constituționalitate și Avocatul Poporului a refuzat să exercite această prerogativă exclusivă (Avocatul Poporului este singurul abilitat să ceară controlul de constituționalitate asupra ordonanțelor Guvernului). De unde ”hărnicia” doamnei Weber tocmai pe această lege?
- FAPTE, NU SUSPICIUNI 3 – CCR și-a pierdut puternic credibilitatea! Ultimele decizii, mai ales cele cu rezonanță politică, au demonstrat că CCR e tot un PSD, dar cu robă!
- Mai are doamna Weber legitimitatea de a conduce Avocatul Poporului, în condițiile în care execută ordinele prim-ministrului Ciolacu? În condițiile în care mandatul domniei sale a expirat, ne putem gândi și la faptul că PSD a momit-o cu un nou mandat dacă e cuminte și face ce vrea Ciolacu.
Concluzii:
- PSD, si nu numai, este vinovat pentru neactualizarea pensiilor militare de stat, adică nealinierea acestora cu salariile personalului activ. Blocarea acestei actualizări este, de fapt, o acțiune intenționată, ce afectează stabilitatea și echitatea pensiilor militarilor. Aceste decizii „strategice” reflectă lipsa de preocupare a PSD pentru drepturile pensionarilor militari, punând în lumină angajamentul scăzut față de echitate socială.
- Deși un proiect comun cu Partidul Național Liberal (PNL) ar putea soluționa aceste probleme, PSD a refuzat să sprijine o asemenea inițiativă, generând o polarizare politică pe tema pensiilor militare. Aceasta atitudine reprezinta o tergiversare voită, ce arată o ignorare a bunăstării unei categorii sociale ce a servit statul.
3. PSD a desfășurat mai multe tactici pentru a bloca legea propusă de PNL, inclusiv declarații de antepronunțare privind neconstituționalitatea. Afirmațiile făcute de lideri PSD înainte ca proiectul să intre în dezbatere, indica o intenție de a preveni orice schimbare, argumentul fiind că proiectul „va cădea la Curtea Constituțională”. Aceste acțiuni sunt critice ca fiind neconstituționale și inadecvate, dând impresia unei influențe politice în procesul de justitie sociala.
4. Avocatul Poporului, reprezentat de Renate Weber, are rol activ în susținerea pozițiilor PSD. Weber și-a exercitat atribuțiile pentru a întârzia proiectul de lege, preferând să acționeze în favoarea guvernului PSD și să ignore cererile societății civile de control constituțional pentru alte acte normative emise de Guvern. Această „hărnicie” a Avocatului Poporului are o motivație politică, iar mandatul Renatei Weber este in functie de cum raspunde doamna Weber la comenzile PSD.
- CCR are o credibilitate erodată, mai ales în ceea ce privește deciziile cu implicații politice. CCR este influențată de PSD și acționeaza ca un „PSD în robe”, independența instituției fiind compromisă. Aceasta lipsă de credibilitate este un argument pentru a întări ideea că proiectul de lege privind pensiile militare a fost blocat și subminat din motive politice.
- PSD și Avocatul Poporului obstrucționează, prin tactici politice, o reformă necesară a pensiilor militare, acționând împotriva interesului public și împotriva unei categorii profesionale importante din Sistemul National de Aparare. Aceste acțiuni indica o influență excesivă a PSD asupra instituțiilor independente, sens in care, se impune o reformă nu doar în politica pensiilor, ci și în consolidarea independenței instituțiilor care ar trebui să acționeze imparțial și independent din punct de vedere politic.
Votati PSD! Votati Ciolacu!