2025. Deficitul bugetar – cea mai mare minciună națională. România, sărăcită cu bună știință!
Introducere
De câțiva ani, românii sunt bombardați cu un cuvânt care a devenit mai înfricoșător decât orice criză: deficitul. Politicienii îl rostesc cu voce gravă, economiștii de serviciu îl transformă în sperietoare la televizor, iar presa globalistă îl repetă obsesiv, ca pe o mantră:
„România e în faliment, gaura e uriașă, nu mai sunt bani de pensii și salarii”.
Totul pare să se prăbușească sub greutatea unui procent: 9,3% din PIB, 7% din PIB, 6% din PIB – cifre care se schimbă de la o lună la alta, dar care au același scop: să creeze panică.
Deficitul bugetar a devenit, în România, o armă politică. Nu mai e doar un indicator economic, ci un instrument de manipulare. Se folosește pentru a justifica austeritatea, pentru a cere noi împrumuturi externe, pentru a vinde companii de stat pe nimic și pentru a impune „reforme” dictate de la Bruxelles.
Iar în spatele acestui mecanism stă o realitate mult mai simplă: nu lipsa banilor e problema, ci risipa, corupția și slugărnicia politicienilor.
Paradoxul e evident: state precum Franța, Italia sau Spania au deficite mult mai mari și datorii publice de peste 100% din PIB, dar nu sunt aruncate la lada de gunoi a Europei.
În schimb, România, cu o datorie relativ mică raportată la PIB, e pusă la zid și obligată să accepte măsuri criminale pentru populație.
Aceasta nu e o întâmplare. E un scenariu bine gândit, prin care poporul român e ținut în sărăcie și frică. Pentru că, așa cum spunea Machiavelli: „Oamenii sunt mai ușor de condus atunci când se tem de viitor.”
Capitolul I – Contabilitatea creativă a guvernului.
România trăiește, de ani de zile, într-o minciună bugetară oficializată. Nu vorbim doar de cifre aruncate din neglijență, ci de o adevărată artă a manipulării contabile, în care Ministerul Finanțelor jonglează cu hârtii, angajamente și raportări pentru a picta imaginea unei „găuri” imense.
Această gaură nu e întotdeauna reală, ci umflată deliberat pentru a justifica măsuri anti-populare.
Primul truc clasic este includerea în deficit a unor cheltuieli viitoare, care nici măcar nu au fost încă efectuate. Se pun pe hârtie sume aferente unor proiecte întinse pe mai mulți ani, ca și cum ar fi datorii scadente mâine.
Așa apare brusc un minus de miliarde. Practic, guvernul creează un deficit fictiv pentru a pregăti terenul austerității.
Al doilea truc este tratarea neîncasărilor ca pierderi definitive. TVA-ul restant al marilor companii, redevențele neachitate, datoriile unor „băieți deștepți” la stat – toate sunt raportate ca lipsă irecuperabilă, deși sumele pot fi urmărite și recuperate prin ANAF. Dar de ce să-ți deranjezi sponsorii de campanie, când poți să tai de la profesori sau să crești TVA-ul?
Un alt mecanism perfid este manipularea dobânzilor la împrumuturi. România se împrumută scump, cu dobânzi de peste 6-7%, pentru că nu are credibilitate internațională.
Cine a distrus această credibilitate? Exact clasa politică, prin furt, incompetență și instabilitate legislativă. Dar costul nu e pus în cârca lor, ci a deficitului „uriaș”, pe care îl plătesc cetățenii.
Adevărații beneficiari ai acestei contabilități creative sunt băncile, multinaționalele și camarila politică. Băncile câștigă miliarde din dobânzi, multinaționalele sunt scutite de controale serioase, iar politicienii au pretextul perfect să mai privatizeze o bucată din România. Totul sub lozinca „nu sunt bani, trebuie să reducem deficitul”.
Și aici apare dubla măsură a Bruxelles-ului. Franța a avut în 2024 un deficit de peste 5,5% din PIB, Italia aproape 7%, iar Spania se joacă anual cu 5-6%.
Datoria publică a Italiei a sărit de 140% din PIB, a Franței de 110%. Nimeni nu le pune la colț, nimeni nu le cere „tăiați pensiile” sau „măriți TVA-ul”. România, cu datoria publică la 55-60% din PIB, este însă tratată ca oaia neagră. De ce? Pentru că suntem mai slabi și mai ușor de jupuit.
Când o țară bogată în resurse e convinsă că e săracă, colonizarea devine floare la ureche. Exact asta face guvernul: își minte poporul cu cifre cosmetizate, creează panica necesară, iar apoi anunță soluția miraculoasă – austeritate, noi împrumuturi și privatizări.
Deficitul nu e o fatalitate, ci o construcție politică. Și cine se joacă cu aceste cifre se joacă, de fapt, cu viitorul unui popor.
Exemple:
Marcel Boloș (ministrul Finanțelor) – cel care a aruncat în spațiul public expresia „gaura de 20 de miliarde”, fără să explice de unde provine. Ulterior, Curtea de Conturi a arătat că multe sume erau doar angajamente, nu cheltuieli efective.
Florin Cîțu – premierul care s-a împrumutat în 2021 cu peste 130 de miliarde de lei, la cele mai mari dobânzi din UE. Acele dobânzi se regăsesc acum în deficit, dar nimeni nu îl trage la răspundere.
Mugur Isărescu – guvernatorul BNR, care tolerează politica de împrumut scump, în loc să apere interesul statului. România a ajuns să plătească dublu față de Polonia sau Ungaria pentru aceleași tipuri de obligațiuni.
Capitolul II – Deficitul ca instrument de colonizare.
Deficitul bugetar al României nu mai este de mult o simplă problemă de aritmetică economică. A devenit o armă politică, o pârghie de control și colonizare, folosită atât de guvernanții locali, cât și de Bruxelles și de creditorii internaționali.
Cu fiecare raport „alarmist”, cu fiecare conferință de presă în care se repetă obsesiv „nu sunt bani”, românii sunt împinși pas cu pas către acceptarea unor măsuri care, altfel, ar stârni revoltă în stradă.
Bruxelles-ul și regulile fiscale: biciul colonizator.
România este obligată să se conformeze regulilor Pactului de Stabilitate și Creștere, adică să mențină deficitul sub 3% din PIB. O regulă care, în teorie, ar trebui să asigure disciplina fiscală. În practică, ea devine un instrument de șantaj.
Germania sau Franța își permit să încalce regula fără consecințe majore, dar România este imediat amenințată cu suspendarea fondurilor europene sau cu penalități. Dublul standard e strigător la cer: unii fac ce vor, alții sunt ținuți în lesa scurtă.
Această presiune se leagă direct de Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Bruxelles-ul a scris, negru pe alb, că banii vin doar dacă România îndeplinește anumite „jalone” – adică reforme dictate din exterior.
Printre acestea, eliminarea pensiilor speciale, creșterea vârstei de pensionare, tăieri în administrație și privatizarea companiilor de stat. Practic, PNRR nu este un ajutor, ci o curea de transmisie a austerității.
Pregătirea terenului pentru vânzarea companiilor de stat.
Nu e o întâmplare că, în plin scandal cu deficitul, au apărut discuții despre vânzarea unor active strategice: Hidroelectrica, Aeroportul Otopeni, companii din energie sau transporturi.
Formula e simplă: creezi panica prin deficit, spui că „nu sunt bani”, apoi vinzi pe nimic ceea ce ar putea aduce venituri consistente statului. Așa am pierdut deja Sidex Galați, Petrom și alte bijuterii industriale. Deficitul este pretextul perfect pentru o nouă rundă de jaf național.
Deficitul și cheltuielile militare.
Un alt element trecut sub tăcere este impactul cheltuielilor militare. România alocă deja peste 30 de miliarde de lei anual pentru apărare, în condițiile în care spitalele se prăbușesc, școlile au toalete în curte și pensionarii trăiesc cu 1.500 de lei pe lună.
Sub pretextul NATO și al „amenințării rusești”, guvernul a acceptat să ducă procentul la 2,5% din PIB și chiar mai sus. Dar aceste cheltuieli nu sunt niciodată prezentate ca parte a problemei deficitului. Din contră, sunt tratate ca „obligații sacre”. Cine plătește nota? Cetățeanul român, prin taxe și inflație.
În paralel, România aruncă sute de milioane de euro către Ucraina – bani pe care nu îi are. În timp ce românii sunt mințiți că „nu există fonduri pentru spitale”, se găsesc bani pentru armament, combustibil și ajutoare la Kiev. E un paradox care arată limpede că deficitul e selectiv: când e vorba de popor, nu sunt bani; când e vorba de războaie străine, sacul e fără fund.
Taxe, inflație și austeritate pentru români.
Deficitul fabricat devine apoi justificarea pentru noi taxe și impozite. Se discută despre creșterea TVA-ului, despre introducerea de taxe pe proprietate, pe mașini, pe tot ce mișcă.
În același timp, salariile și pensiile sunt înghețate, iar prețurile explodează. Românii sunt strânși cu ușa: nu pentru că statul nu ar avea resurse, ci pentru că cineva vrea să-i țină săraci, obedienți și dependenți.
Inflația este, de fapt, o altă formă de taxă ascunsă. Atunci când guvernul tipărește bani sau se împrumută excesiv, prețurile cresc. Puterea de cumpărare scade, dar statul strânge mai mult TVA și accize. Cine câștigă? Exact aceiași actori: băncile, corporațiile și clasa politică. Cine pierde? Omul simplu, care nu mai reușește să-și plătească facturile.
Exemple concrete
– Franța (2024): deficit 5,5%, datorie 110% din PIB – niciun scandal, niciun plan de austeritate.
– Italia: deficit 6,7%, datorie 140% din PIB – nimeni nu amenință Roma cu tăierea pensiilor.
– România: deficit 6-7%, datorie 55% din PIB – imediat se cere privatizare, austeritate, tăierea veniturilor.
Acest tablou arată limpede: România nu e mai săracă, ci mai ușor de jefuit.
Deficitul ca instrument psihologic.
Cea mai perversă parte a jocului este dimensiunea psihologică. Oamenii, repetați la nesfârșit cu „nu sunt bani”, ajung să creadă că e normal să trăiască prost.
Acceptă tăieri, acceptă umilințe, acceptă chiar și vânzarea resurselor. Deficitul devine un mit colectiv, un bau-bau care paralizează orice revoltă.
Exemple:
- Klaus Iohannis – a semnat în 2024, la Washington, acordul prin care România se angajează să crească la 2,5% din PIB cheltuielile pentru Apărare. Asta înseamnă miliarde în plus la deficit, dar nimeni nu explică românilor nota de plată.
- Nicolae Ciucă – generalul devenit premier, care a împins achiziții militare de zeci de miliarde (avioane F-16 second hand, transportoare Piranha, rachete Patriot). Toate pe datorie, toate intrate în deficit.
- Ursula von der Leyen – președinta Comisiei Europene, care condiționează plățile din PNRR de reforme dictate la Bruxelles: tăierea pensiilor, creșterea vârstei de pensionare, privatizări. România devine astfel prizoniera unui deficit folosit ca șantaj.
- Dacian Cioloș și Cristian Ghinea – arhitecții PNRR, care au semnat jaloanele criminale prin care România e obligată să-și vândă companiile și să-și sacrifice cetățenii.
Concluzii
Deficitul bugetar al României nu este doar o cifră seacă din rapoartele Ministerului de Finanțe. Este un instrument politic, o armă de manipulare și un mecanism de colonizare economică.
Realitatea arată clar: România nu este falimentară, România nu este o țară săracă. Este o țară bogată, cu resurse naturale uriașe, cu potențial agricol, energetic și industrial, dar care a fost pusă pe butuci prin corupție, risipă și slugărnicia conducătorilor săi.
Deficitul a fost umflat artificial, cosmetizat și transformat într-o sperietoare publică. Guvernul, în loc să lupte pentru recuperarea banilor furați și pentru oprirea jafului din contractele cu dedicație, alege calea cea mai simplă: taxe pe spatele oamenilor, austeritate, împrumuturi cu dobânzi uriașe.
În paralel, Bruxelles-ul și creditorii externi își ating scopul: România își vinde companiile de stat, își crește dependența de finanțarea externă și își sacrifică populația pentru a respecta reguli pe care marile puteri europene le încalcă fără rușine.
Adevărul este unul singur: deficitul nu este o fatalitate, ci o strategie de subordonare. În loc să fie un motiv de mobilizare națională pentru a valorifica resursele interne și a construi o economie solidă, el este folosit ca pretext pentru sărăcirea populației.
Românii trebuie să înțeleagă un lucru esențial: nu poporul este de vină pentru deficit, ci clasa politică și sistemul globalist care îl întreține. Soluția nu este austeritatea, ci recuperarea resurselor, oprirea jafului și investițiile reale. Altfel, vom continua să fim o colonie sărăcită, ținută la cheremul Bruxelles-ului cu o cifră inventată pe hârtie.
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.