2025. România, o nouă colonie franceză!
Paradoxul democrației iliberale cu față globalistă!
Europa și-a construit legitimitatea morală postbelică pe apărarea democrației, a statului de drept și a drepturilor omului. Dar, în ultimii ani, exact aceste principii au fost golite de conținut și transformate în instrumente de control politic și social. În numele „rezilienței democratice”, guvernele din Franța, Germania și Olanda au promovat legi care limitează libertatea de exprimare, etichetează opoziția ca fiind „extremistă” și supraveghează digital cetățenii prin mecanisme similare celor din China comunistă.
Un raport publicat de Freedom House în februarie 2024 avertiza că „Europa Occidentală cunoaște o stagnare sau regres democratic fără precedent din 1990 încoace”. În mod ironic, țările care până de curând acuzau Ungaria și Polonia de „derive autoritare” au devenit ele însele exemple negative cu aprobarea tacită a instituțiilor Uniunii Europene.
Strategia franceză în Est. De la tutelă la dominare!
Franța a văzut întotdeauna Europa de Est ca pe o zonă de influență culturală și politică. După ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, Parisul a încercat să umple vidul de leadership, extinzându-și influența prin așa-zise „parteneriate strategice”.
În realitate, Franța a exportat un model de guvernare bazat pe control instituțional, centralism și represiune soft. Iar România a fost transformată într-un cap de pod pentru această agendă.
Potrivit unei anchete publicate de Le Figaro Confidential în februarie 2025, oficiali din serviciile franceze de informații ar fi coordonat consultanți politici care au consiliat guvernul de la București în strategii de „comunicare electorală”, eufemism pentru manipulare și control informațional. Un fost diplomat american la București a declarat sub anonimat pentru The Atlantic:
„România nu mai acționează ca o democrație independentă, ci ca un guvern delegat de interesele Franței. Parisul a înlocuit Moscova în rolul de centru de comandă pentru elitele românești.”
În Europa de Est, influența franceză nu mai este doar culturală sau diplomatică, ci din ce în ce mai activă politic și ideologic. România, în special, a devenit un caz-școală al intervenționismului francez mascat sub retorica europeană.
Prin ambasada sa la București, prin rețelele de Organizații NonGuvernamentale bolșevice și prin proiecte finanțate de Institutul Francez sau alte entități asociate, Parisul a reușit să impună un model de control civic și instituțional în care partidele suveraniste sunt diabolizate, iar orice voce conservatoare este stigmatizată public.
În februarie 2025, publicația americană The National Interest a publicat un editorial intitulat „The French Shadow over Eastern Europe”, în care denunța „subordonarea elitelor românești față de directivele politice ale Parisului, în detrimentul autonomiei democratice locale”.
Mai mult, editorialul sublinia că „sub pretextul combaterii extremismului, lideri politici și activiști români sunt eliminați din viața publică prin presiuni mediatice, anchete selective și campanii de discreditare orchestrate cu sprijinul serviciilor secrete autohtone aflate sub influență străină.”
România, terenul de testare al noii „Europe utile” pentru Paris!
Unul dintre cele mai elocvente exemple privind maniera neo-colonialistă în care acționează Franța este România. Sub pretextul apărării statului de drept, Parisul sprijină în mod deschis regimuri politice obediente, susține supravegherea populației și promovează limitarea drastică a exprimării opiniei publice critice.
Din noiembrie 2024 până în mai 2025, România a traversat o perioadă marcată de suspendarea alegerilor, eliminarea candidaților suveraniști din competiție, blocarea unor site-uri și pagini de social media și, potrivit unor surse media americane, interceptarea ilegală a jurnaliștilor și opozanților. Toate acestea cu sprijin logistic și diplomatic francez.
O analiză publicată în The American Conservative nota în aprilie 2025:
„România este laboratorul de testare al Franței pentru modelul său de control democratic: alegeri doar cu candidații acceptați, mass-media filtrată și o justiție care răspunde comenzilor politice.”
Într-o manieră subtilă dar categorică, Washingtonul transmite că asemenea experimente autoritare compromit ireversibil încrederea strategică în parteneriatul transatlantic.
Sub umbrela unei „reforme democratice europene”, guvernul de la București, susținut deschis de Paris, a adoptat măsuri care amintesc de regimurile autoritare pe care Uniunea Europeană pretinde că le combate.
Alegerile anulate din decembrie 2024, fără o justificare constituțională solidă, au fost un semnal de alarmă pentru partenerii externi, inclusiv pentru Statele Unite ale Americii.
De asemenea, eliminarea unor candidați suveraniști din competițiile electorale, controlul editorial al marilor trusturi de presă și utilizarea justiției pentru intimidarea vocilor incomode au fost remarcate în rapoarte interne ale Departamentului de Stat, potrivit unor surse citate de Washington Examiner în aprilie 2025.
Mai grav, România a devenit scena unei infiltrări sistematice a intereselor franceze în administrație, justiție și media. Organisme precum Institut Français, Organizații NonGuvernamentale sponsorizate de Paris, precum și diverse inițiative „culturale” acționează ca un braț ideologic de influență, promovând o agendă identică cu cea a regimului Macron: progresism de factură neobolșevică și autoritarism instituțional.
Presiune asupra justiției est-europene: între obediență și rezistență!
În România, mai ales, există suspiciuni că dosare-cheie sunt manipulate pentru a elimina lideri incomozi, sub supravegherea unor „consilieri europeni” detașați în cadrul Ministerului Public.
Un document intern al Comisiei Europene, scurs în presă în aprilie 2025 și publicat de EurActiv, arăta că „reforma sistemului judiciar român trebuie să rămână aliniată principiilor europene, iar influențele externe, inclusiv americane, trebuie minimalizate.”
Această frază a fost interpretată ca o sugestie clară că Bruxellesul și Parisul vor să izoleze orice formă de colaborare directă dintre justiția română și structuri americane independente, precum Biroul Federal de Investigații sau Departamentul de Justiție, mai ales în dosare de corupție legate de fonduri europene sau de achiziții din pandemie.
Washingtonul, la rândul său, pare să fi recepționat mesajul: în mai 2025, Departamentul de Justiție a anunțat că „va investiga separat, în Statele Unite, eventuale fraude internaționale în care sunt implicate entități europene.”
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Surse utilizate:
https://www.realinstitutoelcano.org/en/analyses/frances-eastern-zeitenwende/
https://dgap.org/en/research/publications/french-foreign-policy-toward-central-eastern-europe