2025. Toți oamenii președintelui autist Nicușor Dan. Astăzi, Ciprian Șerban, PSD, ministrul Transporturilor. Un HOȚ la drumul mare asfaltat cu foarte mulți bani publici.
Introducere – În PSD, dacă urli suficient, ajungi ministru.
În România lui 2025, meritocrația e o glumă proastă, iar competența a devenit un dezavantaj. În schimb, loialitatea de partid, slugărnicia și disponibilitatea de a urla în Parlament sunt pașaport sigur spre funcții publice.
Un exemplu perfect este Ciprian Șerban, noul ministru al Transporturilor din guvernul Nicușor Dan. Cunoscut mai degrabă pentru ieșirile sale isterice decât pentru vreo viziune în domeniul infrastructurii, Șerban este emblematic pentru modul în care PSD își plantează pionii în funcții-cheie.
De profesie… habar n-avem. A fost cândva antreprenor, apoi consilier local, apoi deputat PSD, apoi agitator politic, apoi membru în comisii strategice fără niciun fel de pregătire tehnică.
A vorbit despre șosele, căi ferate, autostrăzi și proiecte europene cu același entuziasm cu care un copil povestește cum a construit un pod din LEGO.
Pentru partid însă, Șerban are o calitate de aur: e obedient și agresiv cu dușmanii ideologici. Când trebuie să țipe la USR, urlă. Când trebuie să voteze prostii, votează. Când trebuie să tacă despre mafie, tace.
În 2024, a fost printre cei mai vocali opozanți ai oricărei încercări de transparentizare a contractelor din Transporturi. Acum, el le semnează. Dacă până ieri era portavocea hoției, azi e administratorul ei. Ascensiunea lui Ciprian Șerban e o tragedie națională în mai multe acte. Și abia a început.
Capitolul I – Traseul unei lichele de partid: de la Antreprenor ejaculat la Ministerul Transporturilor.
Născut la Piatra Neamț și promovat politic în fieful PSD Neamț, Ciprian Șerban și-a construit cariera ca orice om de partid: cu fața plecată în dreptul dosului baronilor locali.
A fost, inițial, un antreprenor de talie mică spre neică nimeni zero absolut, specializat în transporturi rutiere obscure, cu o firmă și mai obscură care a prestat mai mult ilegal decât legal, pentru stat și pentru rețele de influență locale.
A devenit rapid consilier local PSD, apoi deputat în Parlamentul României, începând cu legislatura 2016–2020, fiind reales în 2020.
Nu s-a remarcat prin inițiative legislative importante, dar a devenit o prezență constantă în emisiunile de partid, în care țipa, ataca opoziția, apăra pensiile speciale și justifica orice aberație venită din partea liderilor PSD.
Într-un Parlament invadat de yesmeni, Ciprian Șerban s-a distins prin disponibilitatea de a se arunca orbește în bălării ideologice, fără să clipească.
A votat pentru toate legile scutite de logică, de la Ordonanțele privind pensiile magistraților, până la aberațiile fiscale care au prăbușit încrederea investitorilor în România.
În interiorul partidului, a fost protejat și susținut de rețeaua lui Ionel Arsene, baronul fugar de Neamț, condamnat pentru corupție, dar încă influent în PSD-ul de rit vechi.

În 2022–2023, mai multe investigații de presă au arătat cum Șerban era prezent la întâlniri cu firme de casă ale PSD-ului care se luptau pentru contracte publice în Moldova, în special pentru modernizări de drumuri și achiziții pentru CFR.
Fără nicio pregătire în domeniul transporturilor, fără viziune și fără echipă tehnică reală în spate, a fost numit ministru pentru un singur motiv: e de încredere. Nu pentru România, ci pentru partid.
În calitate de ministru, Ciprian Șerban e doar o portavoce. Nu are autonomie, nu are strategie, nu are plan. Ministerul Transporturilor a devenit o moșie PSD, în care mafia contractelor controlează bugetul, iar el stă cu pixul pregătit.
Nu ca să semneze reforme, ci ca să parafeze înțelegeri. Acolo unde Drulă a promis digitalizare, Șerban bagă banii în asfalt electoral. Unde Grindeanu a blocat reforme, Șerban le-a îngropat de tot.
Capitolul II – Afacerile familiei, contractele cu dedicație și rețelele PSD.
Ascensiunea lui Ciprian Șerban nu e doar o poveste politică, ci și una profund economică. Firma sa de transport, Scorpion Transcom SRL, a fost implicată de-a lungul anilor în diverse licitații locale, unele cu suspiciuni de favoritism.
Deși, în mod oficial, s-a retras din firmă, când a devenit parlamentar, legăturile cu afacerile nu s-au rupt. Familia sa a continuat să gestioneze compania, iar în județul Neamț, aceasta a prosperat odată cu creșterea influenței PSD.
Încă din 2021, presa locală a scris despre contracte atribuite „din ochi” către firmele de casă ale partidului, în care apăreau conexiuni directe cu rețeaua de la Piatra Neamț.
Printre beneficiari: companii de construcții care subcontractau frecvent Scorpion Transcom pentru servicii de transport. O analiză realizată de un ONG specializat în transparență a identificat, în perioada 2019–2023, peste 11 contracte de infrastructură unde firma familiei Șerban figura în lanțul subcontractorilor.
Mai mult, în perioada în care Șerban activa în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, a susținut amendamente legislative care favorizau companiile de transport auto, inclusiv eliminarea unor taxe și simplificarea autorizării, în mod evident avantajoase pentru fostul său business. Nu și-a declarat niciodată un conflict de interese.
Ministrul Șerban a păstrat aceeași opacitate și după numire. A secretizat o parte din informațiile despre proiectele de infrastructură finanțate prin PNRR, justificând „necesitatea protejării informațiilor comerciale”.
În realitate, a blocat accesul publicului la sumele exacte, la subcontractori și la termenele de finalizare, favorizând aceleași firme abonate la bani publici.
În 2025, la doar două luni de la numire, a fost acuzat de mai mulți funcționari din minister că face presiuni pentru urgentarea unor plăți către firme cu istoric penal.
Două dintre ele au fost implicate în anchetele DNA pentru deturnare de fonduri la proiecte de infrastructură feroviară. Într-o anchetă publicată de Recorder, Ciprian Șerban apărea într-o înregistrare audio în care promitea „să rezolve rapid banii pentru drum”, invocând „miza electorală în Moldova”.
Un alt scandal uriaș – cel privind atribuirea contractului de modernizare a căii ferate Pașcani–Suceava – a pus și mai multă presiune pe Minister.
Compania desemnată câștigătoare avea legături evidente cu un fost coleg de partid al lui Șerban, iar documentația tehnică a fost ajustată de minister în timp ce licitația era în desfășurare.
Un conflict de interese masiv, despre care presa a scris pe larg, dar pentru care nu a fost deschisă nicio anchetă penală.
Pe lângă toate acestea, Șerban este și un protector al sinecurilor. În aprilie 2025, a numit în funcții de conducere din companiile subordonate Ministerului Transporturilor (CNAIR, CFR Marfă, Autoritatea Navală Română) persoane fără experiență, dar cu carnet de partid.
Printre ele, o fostă prezentatoare de la un post local din Neamț, numită purtător de cuvânt al CFR SA.
În doar câteva luni, Ciprian Șerban a reușit să întărească rețelele de corupție care parazitau Transporturile.
Unde alții au furat cu mănuși, el a dat direct cu lopata. E omul care, în mod simbolic, a închis ușa digitalizării și a redeschis-o pe cea a asfaltului electoral, mitei și licitațiilor cu dedicație.
Concluzii – Un hoț cu mandat și carnet de partid.
Ciprian Șerban nu e un ministru. E un băiat de mingi. Un interpus. Un executant care pune semnătura pe acte croite de rețelele de influență. Nu are viziune, nu are expertiză, dar are ceea ce contează în PSD: obediență, agresivitate și instinctul de haită.
Sub el, Transporturile nu vor merge înainte, ci înapoi – înapoi la licitațiile trucate, la firmele de casă, la poduri care cad și la drumuri care se surpă.
Sub Șerban, România e din nou o moșie. O moșie asfaltată din bani europeni, dar administrată de mafie. În timp ce în Europa se vorbește despre trenuri de mare viteză, el face poze la bordul unei Dacii 1310 și se mândrește că a reparat un podeț rupt de trei ori în cinci ani.
Și, mai ales, este omul președintelui. Nicușor Dan îl tolerează pentru că e util. Pentru că semnează ce i se pune în față. Pentru că nu întreabă, nu cere, nu deranjează. România e condusă de o clică de complici, iar Ciprian Șerban e piesa care lipește afacerile murdare de infrastructura națională.
Un ministru al transporturilor care transportă bani, nu viziuni. Și care, atunci când se termină autostrada, își face un drum privat spre pușcărie. Întrebarea e doar când, nu dacă.
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.