Nicușor Dan, Primarul Mitoman!
Primarul-fantomă: inactivitate cronică și minciună administrativă!
După patru ani de mandat, Nicușor Dan rămâne simbolul perfect al politicianului pasiv, decorativ, golit de inițiativă. Promisiunile grandioase din campania electorală din 2020 s-au transformat într-o pantomimă administrativă, în care nimic esențial nu s-a mișcat.
Traficul e haotic, clădirile periculoase cad peste oameni, gropile înghit anvelope, iar spitalele din subordinea Primăriei Municipiului București sunt în aceeași ruină morală și fizică.
Nicușor Dan a promis „o capitală civilizată, verde și funcțională”. Ce avem în realitate? O capitală mai murdară, mai blocată și mai abandonată decât oricând.
Parcurile sunt gestionate haotic, gunoaiele nu se ridică la timp în mai multe sectoare, iar rețeaua de termoficare, aflată în subordinea Primăriei Generale, a explodat iarna trecută, lăsând zeci de mii de oameni fără apă caldă și căldură în plină iarnă.
Nici măcar în plină criză nu a fost capabil să-și asume eșecul: a dat vina pe greaua moștenire, pe Firea, pe Ministerul Energiei, pe Centralele Electrice de Termoficare, pe oricine altcineva.
La finalul lui 2023, conform unei analize realizate de Economedia (https://economedia.ro/raportul-lui-nicusor-dan-dupa-3-ani-de-mandat-0-km-de-linii-de-tramvai-modernizate-niciun-nod-intermodal-finalizat.html), Primăria Capitalei condusă de Nicușor Dan reușise performanța incredibilă de a moderniza exact 0 km de linii de tramvai. Zero.
Într-un oraș sufocat de trafic, cu un sistem de transport public depășit și periculos. Tot zero km de piste noi pentru biciclete, deși acesta fusese unul dintre punctele esențiale din programul de guvernare locală.
În materie de construcții publice, promisiunea construirii a cel puțin 4 noi parcări supraterane și subterane a fost abandonată complet. Proiectele de infrastructură au rămas blocate, pe hârtie, în faze de Stiințifico-Fantastic și Planuri Urbanistice Zonale.
În tot acest timp, zeci de milioane de euro s-au dus pe consultanță, audituri externe și softuri inutile, multe dintre ele atribuite netransparent.
Aflat sub susținerea unor grupuri de interese din zona Organizațiilor NonGuvernamentale soroșiste și a unui segment elitist corporatist, Nicușor Dan pare să fi devenit o interfață comodă pentru cei care nu doresc schimbări reale, ci doar menținerea status quo-ului.
În spatele imaginii de „tehnocrat timid” se ascunde o administrație opacă, care blochează accesul la informații, refuză dezbaterile reale și comunică exclusiv prin comunicate seci și mesaje pe Facebook.
Cu alte cuvinte, Bucureștiul trăiește astăzi un vid administrativ mascat sub eticheta „independenței politice”. Dar independența față de partide nu înseamnă indiferență față de oraș și abandon instituțional. Din păcate, asta e realitatea: Nicușor Dan nu este un primar, ci o hologramă. Există în poze, în grafice, în PowerPoint-uri, dar nu în decizii, în reforme, în teren.
Cu privire la acest ultim aspect, respectiv relația de subordonare a lui Nicușor Dan față de Organizațiile NonGuvernamentale soroșiste, este necesar să cunoaștem Cine conduce cu adevărat Capitala!
Deci, dacă în aparență Nicușor Dan este un primar independent, în realitate el este profund dependent de o rețea de Organizații NonGuvernamentale radicale, cu o ideologie urbanist-elitistă, în dezacord cu nevoile reale ale locuitorilor Bucureștiului.
Această rețea gravitează în jurul fostei Asociații „Salvați Bucureștiul”, transformată între timp într-un instrument de blocare a dezvoltării orașului și de promovare a intereselor unor grupuri restrânse și bine conectate financiar.
Încă din perioada premergătoare candidaturii la Primărie, Nicușor Dan a beneficiat de sprijinul direct sau indirect al unor Organizații NonGuvernamentale, subordonate lui Soroș, precum ActiveWatch, Funky Citizens, ARCEN sau chiar Fundația Open Society, care au promovat constant „mitul integrității și competenței tehnice”.
Aceste organizații, în numele transparenței și protejării patrimoniului, au devenit însă polițiștii ideologici ai dezvoltării urbane, blocând proiecte de infrastructură, investiții majore și modernizări necesare. Asta, în timp ce închid ochii sau chiar încurajează proiecte favorabile clientelei proprii.
Un exemplu scandalos: în timp ce blocuri întregi de locuințe sociale sau ansambluri rezidențiale destinate clasei de mijloc au fost oprite în instanță, sub pretextul lipsei de consultare publică, proiectele imobiliare de lux din centrul istoric sau din zona Kiseleff au primit girul tacit al Organizațiilor NonGuvernamentale apropiate de Nicușor Dan. Printre beneficiarii acestor „excepții” se numără dezvoltatori conectați politic și economic la rețele internaționale de capital, în special din Austria și Franța.
De altfel, coincidența dintre planurile urbanistice de detaliu promovate de Primăria Municipului București și interesele acestor grupuri imobiliare nu mai este o simplă speculație.
Conform unei investigații realizate de Newsweek România în decembrie 2022 (https://newsweek.ro/investigatii/nicusor-dan-si-jocurile-imobiliare-pe-fir-firme-de-avocatura-ong-uri-si-consilieri), mai multe decizii ale Primăriei Capitalei în domeniul urbanismului au fost favorabile unor firme de arhitectură și avocatură cu legături strânse cu fosta echipă a Asociației „Salvați Bucureștiul”.
Într-un caz documentat, o firmă de consultanță apropiată de fostul președinte al Asociației Române pentru Cultură, Educație și Normalitate, subordonată lui Soroș, a primit un contract consistent pentru „revizuirea politicilor de locuire”, în condițiile în care capitala duce lipsă acută de locuințe accesibile.
În paralel, Nicușor Dan a blocat în mod deliberat Planurile Urbanistice Zonale ale sectoarelor 2, 3, 4, 5 și 6, sub pretextul lipsei de coerență sau riscului de „supraaglomerare”.
Această decizie a dus la înghețarea pieței construcțiilor în Capitală, la pierderi de zeci de milioane de euro pentru investitori și la o criză artificială a spațiului locativ. Sute de proiecte aflate în diferite faze de avizare au fost îngropate sub hârtii, ceea ce a creat o presiune enormă pe prețuri, exact în favoarea dezvoltatorilor care deja controlau zonele centrale, unde Planurile Urbanistice Zonale au rămas active.
Această politică de blocaj sistematic servește, de fapt, un dublu obiectiv pervers: eliminarea concurenței din piață și păstrarea artificială a controlului ideologic asupra orașului. Sub masca protecției patrimoniului, se menține un monopol administrativ informal în care doar „cine trebuie” construiește, iar restul sunt tratați cu ostilitate birocratică.
Mai grav este că în tot acest timp, cetățenii de rând sunt tratați ca obstacole, nu ca beneficiari ai politicilor urbane. Petițiile comunităților din cartierele mărginașe – Berceni, Rahova, Pantelimon – au fost ignorate sistematic. Cererile de investiții în școli, dispensare, centre pentru vârstnici sau locuințe sociale nu au fost nici măcar luate în discuție. Pentru Nicușor Dan și rețeaua sa, orașul nu este un spațiu al solidarității sociale, ci un teritoriu al experimentelor ideologice, în care nevoile reale sunt secundare.
Această abordare dezumanizantă trădează o gândire autoritară și disprețuitoare față de cei mulți. Deși pretinde că luptă împotriva „mafiei imobiliare”, realitatea arată altceva: a creat o mafie paralelă, cu față de Organizație NonGuvernamentală și discurs moralist, care concentrează tot mai multă influență asupra deciziilor strategice ale orașului.
Disclaimer: Articol în curs de actualizare. Situația reprezintă o povestire exhaustivă a persoanei sursă și este în curs de actualizare. Această nu antrenează opinia Redacției sau jurnalistului, rolul presei fiind acela de a informa publicul, de a fi o platformă de exprimare a cetățenilor și de a fi câinele de pază al democrației.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.